- Socialbidragen ökar kraftigt, redan nu...

hur kommer det då att se ut i vår när alla
vi fd trasiga o lytta ska ut i arbete igen?

socialbidragen ökar kraftigt - Dn


Nu har jag ju arbete, peppar, peppar, och jag är glatt överraskad över hur bra det
går att komma tillbaka efter alla dessa år, men som vi alla vet finns ju inga garantier.


Jag verkar klara av mina fysiska problem, återigen peppar, peppar, och kan inte säga
att min klena nacke strular mer nu än i vanliga fall. Lite ont och ömt och sisådär får man
ju leva med, det följer liksom med den här kroppen har jag lärt mig, men jag är ju fort-
farande väldigt osäker vad gäller just epilepsin.....



Då pratar vi ju om saker som inte ens en tjurskallig litentanta kan påverka själv, ska det
strula då strular det, punkt! Min framtid, utifrån vad jag vet just nu, ser väl sådär lagom
ljus ut, men lagom är bra mycket bättre än kolsvart, eller hur? Ska försöka att ta mig upp
till så många timmar jag pallar med, och antagligen några till, allt för att fixa en heltid!


När man varit borta för länge, läs tillfällig sjukersättning, har ju facket en lite härlig regel
vilket innebär att man efter 7 år som sjuk INTE LÄNGRE HAR RÄTT TILL AKASSA......

De skryter med sk "överhoppningsbar tid", dvs att man under vissa villkor får behålla
sin A-kassa trots att man inte jobbat, men sen brast det ORDENTLIGT i informationen till
mig så att jag fortsatte att betala min fack-och A-kasseavgit även efter att jag blivit utan!


Så, om jag ska måla fan på väggen, kan det alltså innebära att jag, om jag inte klarar av
att återgå till heltid innan min sjukersättningsperiod är slut kan stå på allt från en halvtid
med socialbidrag resterande tid, alternativt får sparken helt och fullt och hamnar i kön med
de andra fd sjuka samhällsmedborgarna........


Nu har jag levt skithus vad gäller de här reglerna i omgångar, jag har tjatat sen förslagen
las fram och numer har jag resignerat, konstaterat att här och nu är vad som räknas. Att
lägga än mer stress på sig och börja stressa fram magsår, som jag hoppas att de här 20 kg´n
jag redan gått ner INTE innebär
, utan gör bara det bästa jag kan, dag för dag, och kanske kan
man hoppas på nån sorts regeländring trots allt?


Intressant är ju dock hur de har tänkt sig att allt ska ordna sig bara genom att folk inte
längre FÅR vara sjuka, oavsett om vi får nya läkarintyg för våra krämpor, och när hela den
ekonomiska bördan förs över till socialkontoren i våra hemkommuner.....


Jag menar, inte finns det mer pengar där väl?
1 Jag:

skriven

Hallå där!!! Vad då? För gammal...Du är banne mig bara 4 år äldre än jag o jag tänker då skaka rumpa fram till den dag jag inte klarar av att stå på benen!!! Så de är bara skaka på de...O om de vibrerar fram till jul...så gör de inget!!! hihihi!



Du kan äta sill o julskinka o potatis!! Alltid nått...Annars finns de risk för att du inte nöjer dig med att skaka på dansgolvet!! Utan då belamrar du borden också...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: