- Saliga blandningar hos litentanta under arbetsträning, bara det....

Som vanligt så är jag mest en svamlande, surfande tanta utan större förmåga
till att reflektera, några timmars "låssas-jobb" använder tydligen upp all min
tankeförmåga och det känns lite tråkigt, men jag antar att jag tjatar nog om
min sk hälsa, snarare ohälsa för att bli ganska tråkig att läsa these days...

Men en liten typisk situation på jobbet måste jag ändå få bjuda på, eller varför
inte ett par stycken när jag ändå verkar ha kopplat in minnet igen ;-) ?

Vissa dagar är det mer jobb än andra, en sån dag är tex onsdagar när det
kommer varor från två ställen i stort sett samtidigt. Eftersom att vi ju hanterar
kylvaror, ja, såna där laktosspäckade mejeriprodukter för att vara lite mer exakta
så är det ju alltid en viss tidspress att försöka få in dem i kylan så fort det bara går,
alltså håller vi nog ett visst tempo, ok?

En del varor kommer på såna här vagnar, ni har säkert sett dem inne i butikerna,
som är ett rent h-vete att styra runt och sen när de ska fällas ihop, ja då får man
alltsomoftast sparka omkull de på golvet, en sjujädra smäll men "botten" lossnar
liksom och kan vikas upp mot ena kanten och voila har man ett stycket "skrinda"
som tar en fjärdedel så mycket plats....

Lill-chefen kommer och pikar mig om att jag ska jobba
"ergonomiskt", min korkade replik blir:

- Här jobbas det ekonomiskt, inte ergonomiskt.....

eeeeh, har jag nån form av storhetsvansinne eller har jag??


Sen har vi ju  de vanliga fd SJ-pallarna, kallas väl EU-pallar numer om jag inte är
helt ute och cyklar... De är ganska tunga, 22-25 kg och hyfsat otympliga, måtten
ska väl ligga kring 1,20 x 0,8 meter, alltså sånt man ska hantera med truck för att
i största mån spara sin rygg...


Jag däremot, med min hmmm, tveksamma ryggstatus, var såååå duktig idag,
när returpallen skulle tillbaka, 10 st staplade ovanpå varandra, valde helt enkelt
att stapla för hand...

Av ren idioti valde jag att kasta iväg mitt truckkort under min sjukskrivning,
läste nämligen på det och såg att ny uppkörning skulle ske vart annat år..

Jag var ju borta i 8 år så jag var helt övertygad om att truckkörningen var över
för min del, om inte affären rent skulle ge sig på att betala en ny kurs...

Jag ska inte klaga för mycket dock, balanserade bara upp de tre sista, lyfta är fel
ord att använda då jag mer kånkade och vinglade och baxade men grejen är den
go vänner, det här är INTE nyttigt för din rygg och nacke!!

Lyssna på tanten här, gör ALDRIG som jag med mitt diskbråck gör
utan satsa på tvärsom, det brukar vara bäst för kroppen helt enkelt...

Antagligen därför mitt vänstra knä är så ömt och eländigt just nu, nacken
förtränger jag helt vid det här laget, finns inte en chans i det beryktade
helvetet att jag kommer att tillåta den att krascha igen nämligen!!
1 Bloggullet:

skriven

Jag känner igen det där med att vara duktig. Sen kommer man hem trött och eländig och får betala rejäl ränta på jobbet man gjort.



Ta det nu lugnt och tänk på dig själv, de andra på jobbet klarar sig nog.

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: