- Nattens dödsdom




Vaknade alldeles nyss, jag som skulle sova länge, länge idag....


I skallen ekar en massa besked, har haft en natt från helvetet
kan man lugnt konstatera och jag förstår inte alls var alla dessa
drömmar kom ifrån, för nu talar vi skräck på sån hög nivå att
den t.o.m knäcker Paranormal Activity, som jag f.ö har hört ska
vara vidrig, men bra?!


Det jag kommer ihåg, akut, är just ett läkarbesked, ett läkarbesök
där jag får höra att jag är döende, jag har en livsfarlig lunginflammation
som kommer att ta död på mig inom en vecka (och nu ser jag äntligen
kopplingen, herregud vad trög man är mitt i alltihopa ?!)


Jag kämpar som ett djur, dottern är i drömmen liten, familjeomständig-
heterna är likadana, vi bor själva, var ska hon bo när jag är borta, vem
ska ta hand om henne och ge henne all trygghet när jag inte finns?!


Det här är kaosartade känslor jag vaknar till kan jag lova, hade försökt
att prata med försäkringskassan men den kontakten jag hade där var så
kall och avfärdade mig rakt av med orden:


- Det här har vi hört så många gånger av dig förut,
sök hjälp där du behöver den, PSYKET!!



Jag känner hur viruset jobbar inuti mig och allt går ut på att jag måste för-
bereda dottern för att jag kommer att försvinna, kvävas till döds, snart...


Så här sitter jag, upphängd och nersläppt vid datorn, skallen börjar klarna
och snart slipper jag kanske känslan av ond, bråd död, men innan dess är
jag väl fast i planeringarna av livet för min lilla dotter utan mig...


Herregud, pratar vi dålig karma för idiotiskt skrivet inlägg igår, överdosering
av svininfluensaartiklar eller har särbot kanske legat PÅ mig i natt och likt
Malin blivit av med "min" luft??

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: