- Konsten i att missa själva konsten?

bild lånad från Vk, foto Curt Dahlgren

 

Jag är mestadels hemma upptäcker jag, ivf när jag

sent omsider upptäcker den heta debatt som tydligen

pågår här i Björkarnas stad......

 

Allt handlar om ett par popplar, som dessvärre i mina enkla ögon blivit

stympade, andra njuuuuuter och kallar det konst, vad ska man säga,

smaken är ju som bekant som baken, delad....

 

Fick idag höra av modern att det tydligen fanns människor som anklagat

konstverken för att vara fallos-symboler och vet ni vad, kanske för att hon

satte ideén i skallen på mig eller just för bilden ovanför,

nu ser jag bara två jättesnoppar, herregud, med skaft och ollon...

Haha, så kan det gå minsann!

 

 

ett par artiklar ur Vk om just dessa....hrmm, skulpturer ;-)

Trärosorna i parken orsakar kulturstrid

Mannen bakom rosorna

(Själv hade jag gärna sett ett par nyplanterade träd i dessa
trädskulpturers ställe, men det är ju jag det....)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: