- Jädra Försäkringskassa!!!

NU får jag veta att jag inte behövde byta ner mig i lägenhet.......
NU?!?!?!?!?!?????!!!!!!!!!!!!
Jag har tydligen rätt till bostadsbidrag så länge dottern har
studiebidrag :-(

Vi hade kunnat få bo kvar här hemma,
sluppit flytten mitt i allt, fått stanna i
samma lägenhet i längre tid än 1 1/2 år..

Jag som var in och pratade med en hand-
läggare förra svängen ENBART för att få veta
vad som gäller.........

HELVETE..........

Vem har sagt att livet skulle vara rättvist?
1 gladulle:

skriven

ja se myndigheter, ofta massa strul när man behöver ha med dem att göra.

Tråkigt men hoppas ni får en trevlig helg i alla fall.



Kram från ett hostigt och snuvigt Sävar

2 Madeleineslife:

skriven

Ja det är skit att inte få bestämma själv ens vart man vill bo!

Jag vet inte alls vad som händer med min ersättning nu efter nyår?!

Det blir ju nya regler då. Men jag har inte rätt till bostadsbidrag. Man ska vara mamma & ensamstående för att få det....? Det är väl inte dom enda som inte klarar sig?!...

3 Tina:

skriven

Nä...ingen har påstått att livet är rättvist...lika bra att vara medveten om det, så blir livet LITE lättare...Och det är förb-at trist, att de som ska veta-inte vet !!!!! Hoppas din helg har varit MYSIIIIIIG!! Kramen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: