- Inte är man bakis och inte är man pank!


bild lånad från VK


Känns inte så dumt idag ändå, trots att jag satt här hemma och mestadels
ältade gamla saker, hade ju jubileum nämligen!


Vissa firar roliga saker, en del väljer att först gå på kyrkogården, iofs njuta
av allt det vackra med alla gravlyktorna och den underbart upplysta minnes-
lunden, men även snörvla en gnutta över hur åren går och vad många härliga
människor som måste fått sin sista vila därnere...

Sen blev jag väl inte direkt gladare av att gå hela svängen runt den stora kyrko-
gården, hade inte alls förstått att den nyare delen sträckte sig nästan hela vägen
till den hemska kurvan där olyckan hände nu i onsdags....
Var inte lång sträcka
mellan den upplysta kyrkogården och den ljusfyllda platsen där ungdomarna
avled.

Men tillbaka till mitt "jubileum"...

I går var det nämligen hela 6 år sedan jag fick mitt absolut första epilepsianfall,
verkligen inget att fira och lite less är man väl på att så ofta få smällar i livet,
men vore man lite mer positivt lagd av sig, som jag då kanske inte var i går kväll
precis, kunde man ju säga att nu, nu förstår jag ännu en grupp människor i vårat
samhälle?

Men igår var igår, idag är en ny dag och jag borde städa, eller nåt annat skittråkigt
men just nu känns Spotify och allt annat sååå mycket viktigare, kanske ska ta och
hoppa ner i badkaret för att äntligen läsa gratis-Aftonbladet från flygplatsen nu, det
är ju liksom skit samma vilken dag man läser de där sk "tidningarna", samma dravel
som staplas på varandra ändå....


Bilden hör ihop med en artikel i Vk, tydligen var det ivf några
som utnyttjade det faktum att man kan vara utspökad och där-
igenom väldigt mycket svårare att identifiera ev rånare tex....


Klicka på bilden så får ni läsa mer om ett rån på studenthaket
Corona här i stan, sånt slapp jag också eftersom att jag ju som
sagt satt här hemma o..... fundrade på.....

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: