- Do you remember the summer 2009?

 

musikillustration ovan ;-)

 

 

(senaste smset från svägerskan, ovan,
angående ett lyktinköp)



- Om ni inte hittar någon lyktstolpe
kanske det finns ett släktträd :-)


Ett typiskt Högländskt skämt i mina öron,
så är de, gänget uppe i Lappmarken!




1 A:

skriven

Hjälp, det var ju sommar för inte alls länge sen och så är vi redan inne i advent. Vart tog den tiden vägen egentligen??

Hoppas att du haft en mysig adventshelg!

Kram!

2 Madeleineslife:

skriven

Komiskt att ni oxå åt stek idag, som vi... :D



Sv: jag håller med dig, det är bra att bostadsbidrag finns & när man blir ensamstående kan få hjälp.

Men tycker även som jag ska kunna få det. Sökte det för ett år sedan, men jag "tjänade för bra"!



Om man skulle ha rätt till ersättning så fick man inte ha mer än 75.000 kr i årsinkomst. Hade man det fick man 100 kr i bostadsbidrag om hyran låg på 3600 kr! ETT STORT SKÄMT!!!! Det var ju bara ett hån!

Så hoppas att det är betydligt bättre för din del! För 100 kr kommer man inte någon vart på!

Mvh Madeleine


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: