- Dagens svinis!


(bild lånad från fotoakuten.se)


Helt klart är ju att opinionen har vänt, nu SKA man vaccinera och det omedelbums,
folk verkar köa hur länge som helst det trots att en hel del ju drabbas av de mer
"vanliga" biverkningarna av ett influensavaccin och insjuknar en gnutta...


Jag är nöjd förstås, har ju hela tiden talat för vaccination, har faktiskt pratat mig less
om hur man även om man inte är så rädd själv faktiskt kan hjälpa till och minska
smittspridningen och i största mån försöka se till att antalet dödsfall inte drar iväg i
takt med att också fler blir sjuka...



Men idag, när jag stod och gapade på om hur viktigt det ändå var, skulle visst försöka
halvt skrämma, halvt fakta-bomba en jobbarkompis, som också är mormor, att hennes
barnbarn ju bara MÅSTE skydda sig, då kände jag att det var nog....


Har folk inte tagit in vad som står i tidningarna, vad landstingen,
WHO och krismyndigheten informerat om så skit i det då för faen...


Väljer ni att gå omkring och inbilla er att ni kommer att vakna upp
dagen efter sprutan och finna er just gåendes baklänges så..
gör precis som ni vill och känner, it´s your life!


Fast, nu bubblar det ju lite snack om att folk "tränger" sig i
köerna, att man kanske vaccinerar "friska" och mindre utsatta
före de som egentligen skulle få sina doser nu..

DET ÄR INTE OK!

så, nu tänker jag inte säga nåt mer,
ni får göra som ni vill, är ni utan vett
och sans och samvete så tuta o kör,
vi andra gör väl tvärsom kanske?




förutom kanske en liten länk till?
Om du ändå vill fråga lite alltså?


Telefonnummer till ALLA sjukvårdsupplysningarna i landet
(krisinformationen är iofs bra men där finns ingen medicinskt utbildad personal....)



(och här kan du se läkemedelsverkets
anmälda biverkningar av vaccinet med)



så, nu ska jag vara tyst!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: