- Dagens svininfluensa!!

Den tämligen kända bloggaren Egoina har laddat upp med starka
länkar och vettiga argument MOT att vaccinera sig mot den be-
ryktade "Svininfluensan"

-Vill ni leka försökskaniner är det upp till er


Elin har en så bra kommentar så jag snor
den rätt av, all heder till dig bara så att du vet!!

"Dina källor känns ytterst partiska. Det som skiljer den här influensan från vanliga influensor är ju att dels sätter den sig på lugnorna (vilket är extra farligt för de som redan har astma och KOL etc)och att den är helt ny. Ingen har byggt upp något slags försvar mot den.

Jag tycker att de som VÄLJER att inte ta emot gratis vaccin borde få skriva under på något intyg som säger att de avsäger sig all gratis vård sen om de blir sjuka i svininfluensan."



Tack och amen och hallelujah,
är så less på att vi ska vara
så förbannat ödmjuka inför
våra sk "medmänniskors" noja
om farliga vaccin och bara se på.....

Samhället är fullt av rättigheter,
men snack om respekt och
ev skyldigheter är totalt borta
ur diskussionen, eller vad tycker ni?
1 A:

skriven

Ingen aning om hur svanarna har det med att få ungar, men jag antar att dessa kom på sensommaren/tidiga hösten (de är ju inte jättesmå längre). Det är inte så stor skillnad i klimat mellan norra Polen (där jag var) och Sverige - vissa år är det sommar längre än här, men just i år var det till och med kallare.

Jag vet verkligen inte längre vad jag ska tro om detta vaccin...Oroar mig både för influensan och för vaccinet. Men jag får ändå inget vaccin än på ett tag - får snällt vänta tills de behagar börja vaccinera allmänheten och det datumet har skjutits upp flera ggr redan.

Kram!

2 Peggy:

skriven

Kul med ett nytt "ansikte" i min blogg :-) jag var och tog vaccinet idag och sitter här nu och väntar på alla hemska biverkningar ;-) Än så länge är det lugnt med det är bara 3 timmar sen jag tog det :-)

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: