- Vad tycker ni om surrogatmoderskapet?

 
(bild lånad från designedbybeauty)



Ska direkt från början förklara min ståndpunkt, jag har INGENTING emot den vägen mot att få bli mamma om det handlar om infertilitet och så vidare, rena svårigheter, omöjligheter för en kvinna att kunna bära sin egen bebis. Där är det självklart för mig att alla lösningar är bra lösningar, det är förvisso ingen rättighet att kunna få egna barn men när möjligheter finns att längtande par som inget annat önskar än att få bilda sig en familj ska kunna få göra det.


Sen kommer vi till ännu en trend, enligt Aftonbladet alltså:

"När Sarah Jessica Parkers bebisar kommer till världen i sommar gör de
det på samma sätt som allt fler Hollywood-barn: de föds av en surrogat-
mamma."

Genast vaknar misstankar i min skalle, är det verkligen så att de inte kan få egna barn eller kan det vara så att de har hittat den absolut ultimata vägen till att få sina egna barn utan att kroppen påverkas det minsta? Amning har ju varit under debatt länge, teorier om huruvida brösten blir än längre och än fulare om man ammar mot om man väljer att gå till bröstmjölksersättning på direkten har ju bollats runt i massmedia..

Inte ska det synas på oss kvinnor om vi har ammat inte, det ska vara lika uppåtsträvande nosiga tuttar som vanligt trots barnets ankomst... vilket i sig måste vara en ganska stor omöjlighet, fast kanske, kanske är det en helt annan sak om man redan innan sett till att ha välfyllda rattar med antingen silikon eller koksalt?

Naturliga födslar har ju också varit en knivskarp fråga, själva farligheten och säkerligen osäkerheten i att faktiskt leverera sitt barn den mest naturliga vägen, behöver inte gå in på detaljer antar jag, kejsarsnitt har ofta klassats som en mer kontrollerad form av födsel vilket jag också har lite svårt att förstå...

Kejsarsnitt är ju i sig en stor bukoperation vilket alltid ger en viss risk för komplikationer, men, jag ska inte ljuga, själv födde jag ett barn, insåg att det där, det var inget för mig och skulle vår lilla familj ha berikats med ännu ett barn så hade kejsarsnittet helt klart varit ett alternativ då jag ju är livrädd för att föda, även såhär 17 år senare.... Brrrrrr....

Så, om vi ser att trenderna har gått från att inte amma, till att inte föda, då måste ju nästa steg vara ganska logiskt, att helt enkelt INTE vara gravid öht?

Så snurrar ivf min hjärna ihop det hela, kanske är jag ute och cyklar helt men allt som buntar ihop kändisar, ni vet det här med alla småhundarna för att bara ta en sak, trender är inte alltid, snarare mer sällan, av godo... Numer springer ju plastfyllda blonderade småtjejer omkring med munnar som guldfiskar, redan innan de fyllt 20 för tusan, och ska då de äldre, läs i litentantas egen ålder...huvva, ha någon chans på tex en utseendefixerad och total ytlig marknad som dessa tidigare nämnda Hollywood-kändisarna/skådisarna hemmaplan....då går det banne mig inte att springa omkring och vara gravid mitt i allt....

Är det bara mitt vanliga svammel eller hur tänker ni?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: