- Tandborstar, vilken djungel....




Vilka enorma problem man hur nuförtiden, stora och livsavgörande beslut
som ska tas och levas efter var och varannan dag.....

Häromdagen gällde det en så stor sak som tandborstval, vilken ska man
egentligen köpa, och hur mycket är man villig att betala för nåt att gnossa
rent sina gaddar med?

Min smärtgräns går nog nånstans vid 24-25:- om jag minns rätt, för var gång
jag rotar igenom Coops sortiment har det dykt upp nya modeller till högre
och högre priser, det är ju samma djungel som det eviga dammsugarpåse-
problemet men än så länge, notera än så länge, har inte priserna rusat iväg
till samma vansinniga prisnivåer som påsarna fått...

Dottern hittade nån ny version av tandborste, nån MaxFresh med "Scented"
nånting... En annan tänkte att det kanske var nån inbyggd munvattengreja
eller så, så jag okeyade inköpet, själv tog jag hennes gamla, utdömda enligt
dottern, modell av borste och vips hade man blåst iväg en 50-lapp igen...


(fotoakuten.se)

Måste bara såhär rakt av få dissa hennes borste då det enda som var doftande
vad gäller den var handtaget?! Herregud, vill man dofta gott om händerna kan
man väl använda tvål som vanligt folk gör, alternativt överkonsumera tandkräm
som litentanta gör och se till att sööööööla ner hela högerhanden under tiden
man borstar sina tänder?!




(fotoakuten.se)

Själv fyndade jag även nån dag efter och fick tag i en två-pack av samma borste
jag tidigare köpt på Coop hos Rusta för samma pris som en "doftande handtags"-
version som dottern nu är lycklig ägare till. Hiss, stor hiss (eller hur man nu ska
skriva det?)

Förresten, modern har ett tips vad gäller dammsugarpåsar,
säger att det är klockrent, billigt och bra, låter väl ganska ok?

Dammtussen
(som vägrar släppa ifrån sig en endaste bild...hmmm)

1 Lina:

skriven

Äntligen har jag hittat min jämnlike!!!! ;)



Kuken är ett alldeles utmärkt ord precis som du säger. "Kuken, jag gjorde illa mig", "fan det där luktar ju kuken" osv. :-D



Jag gillar din blogg som kuken, det känns som om det skulle kunna vara jag som skriver det :P




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: