- Snällhet som inte funkar

En typisk snäll gest mot en nyfiken själ som mig är tex när man har hämtat hem folk på morgonkvisten, tidigt, och sen är tysssssssssta.... Jag vaknade tämligen omgående, vägrade åka med till järnvägsstationen själv eftersom att vi talade om en ankomsttid på halv 7 på morgonen, det är ju precis när jag sover som djupast :-)

Så i köket satt 2 gubbs o pratade tyst, tyst med varandra, själv tvärvaknade jag gång på gång för ibland kunde jag höra nån liten stavelse, men inte mer.... Tillslut var jag så jädra nyfiken, har de ens kommit hem eller? Vad säger dem egentligen osv att jag var tvungen att kliva upp....Klockan 8 på 1 maj?!?!

Så patetiskt minst sagt, men då fick jag lite hämd ivf då jag passade på att ringa modern redan halv 9, hon låg och sov och jag kunde låtsas som ingenting.... hehe! Men lik förbannat är jag vaken redan nu, dagen kommer att bli lång och jag hoppas ju på att de kan gå och lägga sig snart, svågern kom tassandes ut i vardagsrummet o la sig i soffan när jag förgäves försökte hitta nåt tv-program att titta på.... Särbot sitter här bredvid, tämligen gränsfall medvetslöshet skulle jag nog vilja kalla det, och harvar på med sitt eviga Travian, han borde egentligen ha lagt sig och sovit en skvätt och svågern ja.... Ser att han rör på sig när han också borde ha sovit vid det här laget...

(känns som att ha 2 ungar hemma som man förgäves försöker söva.... OM vi ska kunna göra nåt kul idag måste de ju ha fått sova en stund annars blir de sådär kinkiga....)








1 Ea:

skriven

Haha :). Det där med nyfikenheten känner jag verkligen igen, jag är precis likadan :D. Hoppas att ni tar en siesta och vaknar i tid för att tända grillen eller vad tusan man gör när det är strålande sol på första maj.

2 Lindis:

skriven

haha ja, kinkiga karlar är inte lätt att tas med =)

Kramen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: