- Panikuppvaknade...



Jag gillar INTE sms på morgonen, oftast är det ju något som är fel då, en dotter som är sjuk eller nån annan som är sjuk för den delen, och trots min medvetslöshet, somnar ju oftast inte förrän 3-4 nu när det är sommartid och soleländet skiner så fint på morgonkvisten...

Nu kollade jag inte ens på klockan, tog för givet att den har sisådär 11. halv 12 och att jag hade sovit alldeles för länge så jag studsade upp ur sängen, full fart och in i köket, fixa nåt att dricka, morgonmedicinen och JAAAAAAAAAA, nu ska jag betala räkningar!?!?!?

Det tog tid kan jag bara konstatera..... jag behöver helt klart mer än ett par vakna minuter för att få min skalle att synka ihop med Nordeas nät-dosa.... Förr satt jag ju med plastkort som innehöll engångskoder, enkelt och bra, ingen tidspress direkt och jag var liksom van rutinerna kring det... Men nä, man ska moderniseras, mot sin vilja *muttrar* och numer ska det köras in kort m chip, knappras koder hit och dit och fort ska det gå, annars slocknar ju doshelvetet...

Nu är det bara att hoppas på att allt blev rätt, dotterns "lön" ska ju redan vara klar men det andra, det är så skönt att bara ha gjort klart det så att allt dras och man står där med stora slanten kvar. Lättare att planera månadens inköp då tycker jag!

Nu ska jag INTE ringa o väcka särbot, även om jag vill det, han är nog lika tungt sovandes nu som jag brukar, slår en signal till modern istället så får jag mig dagens morgoncigg med ;-) !

( och nä, det var inget viktig sms, bara en vaken dotter som höll tummarna, lite shopping som hägrade visst!)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: