- Minns ni Carolin?



Carolin Stenvall var den 29-åriga kvinna som förra sommaren hamnade i bråk med  51-åriga Toni Alldén på en rastplats utanför Gällivare. Enligt Alldén handlade bråket om hans bilkörning och att han ska ha råkat knuffa Carolin så att hon ramlade mot en släpvagn och tappade sitt medvetande/i hans ögon avled?

Så långt kanske lite, lite av en olyckshändelse men då skall ju Toni ha stoppat in Carolin i bilen, åkt omkring med henne i sin bil, råkat skjuta 2 ggr mot hennes kropp och sedan "under de följande veckorna flyttade han kroppen flera gånger och försökte också bränna den."

På torsdagen inleds hovrättsförhandlingarna om Toni Alldéns överklagan av livstidsdomen för mord, Leif SIlbersky, som kommer att bestrida Carolins död, OM det är så att Carolin var hjärndöd när tidigare nämnda Toni Alldén sköt henne så anser nämligen Silbersky ATT:

"- Kan man inte fastställa att kvinnan levde kan Toni Alldén varken fällas för mord eller dråp. Och hjärndöd är det enda juridiska begrepp som gäller i Sverige" Vk

När TT ifrågasätter hans dividerande angående hjärndöd och hjärtdöd som en mer akademisk fråga har samma Silbersky mage att säga:

"- Nej, det är det som är det otäcka. För Toni Alldén är det stor skillnad, det avgör om han ska sitta i fängelse i kanske 25 år för mord, eller några få år för vållande till annans död" Vk


Jag för min del ser det hela som väldigt, väldigt enkelt! Toni Alldén råkar
(?!) putta till, är fortfarande tveksam till förloppet då vi ju bara har hans
version att gå efter, och sedan väljer att SKJUTA Carolin,
och det enligt rättsläkaryttrandet:

"fanns en underhudsblödning i kvinnans bröstkorg, och en blodfläck på marken vid den så kallade 58:ans rastplats är två faktorer som kan tyda på att hon hade blodcirkulation, alltså var vid liv, när skotten avlossades." Dn

gör Alldén till en mördare, att han vidare också under ett par veckors
tid att flytta Carolins kropp vid ett flertal tillfällen och även försöker
bränna den är väl mer en stärkande bevisbild MOT Alldén!


Jag förstår inte hur Leif Silbersky motiverar hela sin överklagan, att vi har
infört hjärndöd som begrepp inom den svenska sjukvården, som via
diagnosticerings-verktyg som eeg, magnetröntgen osv
kan göra en helt
kliniskt och korrekt bedömning om huruvida hjärnfunktionen finns kvar kan
omöjligtvis rättfärdiga Alldéns beteende!

Hårddrar jag det hela så kan egentligen varje person som hittar av tex mig
under pågående epilepsianfall, okontaktbar - inte alltid krampande, då
ta lagen i sina händer, säga att den här personen hon är död, dvs hjärndöd
och då välja att helt enkelt döda mig!

Skäms Silbersky, nu har du totalt tappat den sista gnutta trovärdighet du
hade kvar i mina ögon och kanske det är dags för dig att sticka över till
USA där du kan driva helt vansinniga stämningar mot varför inte ännu ett
tobaksbolag eller Mc Donald´s!

läs mer om fallet Carolin:
Dn - (alla gamla artiklarna finns till höger)
Dagens Juridik - SIlbersky kliver in i bilden,

edit : ser att jag bara upprepar mig hela tiden men det får stå kvar,
är så totalt genomvidrigt alltihop att jag blir tossig när jag försöker
tänka och resonera kring det hela, vart är svenska rättssamhället
på väg?!
1 gladulle:

skriven

Så rätt du har, tänk hur mycket pengar ett sånt överklagande. det är jävligt.

2 Anna:

skriven

Ja, säga vad man vill, men Silbersky är onekligen bra på sitt jobb och inget är ju egentligen han personliga uppfattning utan egentligen är det ju LAGEN som det är fel på... Att den liksom inte uppdateras i takt med samhället...

Sedan så kan jag ibland inte förstå hur försvarsadvokater kan leva med sej själva (och dessutom tjäna bra pengar på det dom gör...) men det är en helt annan femma... :)



Ja du, thé på en diner hade nog varit lite väl sofistikerat... Haha!

Kram och ha en bra dag!

3 Lindis:

skriven

Det är ju helt sjukt så jag finner inga ord.. Kram

4 jeanette:

skriven

ja, tänk alla "kryphål" som finns i vårt rättsystem, man blir mörkrädd för mindre...



ha en skön kväll!!

5 Sara:

skriven

Jag var ju tvungen att läsa mig bakåt i tiden när jag ändå var här inne och snurrade. Du skriver väldigt behagligt (oj, vad konstigt det lät när det kom på pränt?!)

För övrigt känns det som att bara det faktum att han har Silbersky som advokat är bevis nog för att han är skyldig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: