1 Monica:

skriven

Man får"gnälla" hur mycket man vill i min blogg!;) Varje sak i livet..glädje..sorg..smärta..vad det än månne vara så tolkar vi och behandlar vi på olika vis..vissa saker gör mer ont i mig en kanske hos någon annan..MEN VI väljer dock själva hur vi vill reagera o.s.v..det är vi som själva gör vårat liv..vi kanske inte kan styra om vi blir påkörda av en galning och satt i rullstol..men vi avgör hur vi vill göra av och med livet efteråt. Det är inte lätt att acceptera en sjukdom..men jag har valt att leva med den genom anpassning..inte se det jag INTE kan göra idag..utan se VAD jag kan. Svårt även för mig ibland..mest mentalt..att leva i nuet..för dagen..hjälper mig. När jag är nere..så kommer jag upp igen snabbt. Vi får gnälla av oss..tycka det är skit..men låt inte det ta över. Bara lite hur jag tänker:):)..ja och min dotter har EP..och hon är bevis på att inget kan stoppa henne..som när det gäller dansen. Hon tränar tre till fem gånger i veckan..tävlar..idrottar och fixar skolan.När hon fick sitt första anfall..sommaren innan hon skulle börja tvåan..tappade hon all läsning hon lärt sig och fick börja om. Matten är den vi märker än idag..att den biten föll bort..hon har idag svårt med den..får kämpa mycket hårdare än andra.Men hon hittar vägar och jobbar sig fram. Mormor sa: ibland hur ondskefullt det än är..så kan det finns en mening med att vissa möter flera svårigheter än andra..NÅGON där uppe kanske väljer ut dom starka och skonar dom svaga!Hon var svårt sjuk..kan jag tillägga. Ta hand om dig..mågottkramen;) blev långt det här;)

2 Barnens Hjältar:

skriven

Haha, ja det är svårt att begränsa sig :P

Ha en fin helg du med :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: