- Ett gott vitt vin nån?



Jag vill ha tips om ett pratvänligt vin, ett sånt där som både passar till mat,
Kreolskans Gryta för ovanlighetens skull....
(det handlar dock om en beställning den här gången )
och som man kan sippa på under babbel o prat,
ja just ja, det ska även passa till lite direktlevererade skaldjur från självaste
 Göteborg!

1 Lindis:

skriven

Är inte så hemma på vin så jag kan inte ge dig något råd tyvärr.. kram

2 Denna där Anna:

skriven

Ja, jag håller helt med när det gäller det där med att det ska vara roligt att röra på sej.

Det är väl en av fördelarna med att sonen går i särskolans träningsklass... Dom har ingen läroplan utan jobbar utifrån elevens individuella behov.. På ett sätt så kan ju detta ses som att dessa ungar inte förväntas klara något, men jag väljer att se det som att det inte finns några gränser för vad dom kan klara av... Men dom slipper prestera under press... :)



Jo, jag tackar!! Det är till att slå på stort!!

Göteborgsräkor, minsann... Inte illa!

Tyvärr har jag inget vitt vin att rekommendera, förutom budgetbubbel... Men däremot har jag en hel del goda rödviner som man blir väldigt babblig och pratglad av genom att sippa... ;)



Stor kram!

3 frida:

skriven

detsamma! :) eller godkväll blir väl bättre att säga kanske! ;D

4 sweetmama:

skriven

Ha ha så klart du får låna mitt motto ;o)



Jag tycker du ska smyga dig ut till en fontän och testa, fniss. Det såg riktigt roligt ut.

5 gladulle:

skriven

hejsan hejsan!

Vita viner är inte direkt min favorit (tycker bättre om röda) men med åren har jag hittat ett vitt vin som jag ofta dricker när det blir sommar (ja så ofta dricker jag ju inte men eftersom det inte är nå gott att dricka kylda röda viner så blir det en del kylt vitt vin under sommaren)



nr på bolaget är: 12411

namn Dunavár Pinot Gris Rivaner



Finns både på flaska och som bag in box



har enl mig fungerat både som mat vin och sipp vin.



Hoppas du får en trevlig dag:)

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: