- Bacillskräck i all ära, Linda Skugge är i en liga för sig...

Nu kan jag inte skriva under på att det är det beryktade "svininfluensan", numera benämnd A/H1N1 som skrämmer skiten ur Linda eller inte, men en avancerad gissning från en rutinerad Skubbe blogg-läsare, har ivf den magkänslan just nu.

Linda skriver om att munskydden redan var slut på vissa ställen och att hon ska hamstra alcogel..... Jag har en klart enklare lösning för en notoriskt bacillskräckig tanta som henne, flytta åtminstone till en mindre ort där du/ni inte är upp i tusentals människor varje dag! Ju fler människor du rör dig kring, ju större risk för att du ska bli smittad! (en enkel sanning som täcker de mesta smittsamma sjukdomarna, kanske inte HIV eftersom att man ju per definition inte behöver ha mer oskyddat sex bara för att man bor i en storstad, men ni förstår säkert hur jag tänker?)

Men fakta kvarstår ju, första fallet av A/H1N1 verkar ha nått Sverige och ja, t.o.m en dryg litentanta blir aningens orolig! Alla måste ju ha haft tanken att det inte bara kan fortsätta att gå bra i världen, vi förstör, smutsar ner så till den milda grad och förökar oss i såna mängder att jorden helt enkelt inte räcker till... Känns inte en pandemi som en ganska logisk lösning på alla våra problem, eller kanske hellre en logisk följd  av hur vi behandlar vårt begränsade livsutrymme?

Här kan du läsa mer om den 50-åriga kvinnan, hemmahörande i Stockholmstrakten men nyss hemkommen efter ett besök i USA som sannolikt är smittad.

Hur tänker ni göra, gömma er bakom munskydd och notoriskt, läs hysteriskt, avlägsna alla ev bakterier/virusar som råkar komma i närheten meddelst den underbara uppfinningen Alcogel, eller har ni nån annan strategi? Själv tror jag bara att jag fortsätter som vanligt helt enkelt,

(Ja just ja, angående L Skugges ev hälsa, eller ohälsa, kan jag då säga att oavsett hennes frenetiska tvättande och pillrande varit minst lika, om inte mer, sjuk som andra småbarnsföräldrar.... så inte vet jag om hennes strategi nånsin har fungerat vare sig det handlat om magsjuka eller pest....)




1 Lindis:

skriven

jag är inte så orolig, kanske jag borde vara det..??

SV: jag äter inte mindre griskött bara för att jag har nassen, tycker mycket om griskött =) Både dött och levande ;) Kram

2 Jag:

skriven

Jag har samma problem...Men när man baka själv så byter jag ju mot laktosfria produkter... Men idag så har jag syndat...Ätit glass...Så nu har jag haft stafettlopp till toan hela kvällen :-S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: