- Tre systrar i Vilda Västern?




Undrar hur Swede kan vara, har inte läst något av Pauline Wolff förut så jag har egentligen inte en aning om hur hon skriver. Själva skrivstilen är så viktig för mig, min period med högtravande böcker och pompös text är helt klart över, sitter mest och läser självbiografiska verk numer då kanske innehållet går före ev. fantasifulla beskrivningar och kringelikrokar.

Ivf så tänkte jag främst på svägerskan uppe i byn, den yngre av er alltså ;-) , när jag såg intervjun. Kanske det kan vara något för henne, eller för DIG Gunilla? (oops, nu kom dit namn fram här i bloggen o allt, sitter ju fortfarande på de där härliga bilderna jag sa att jag skulle använda till ett dejting-inlägg ...Vet liksom inte om jag får använda dem... ;-)

"I "Swede" får läsaren möta svensken Jan "Swede" Anderson som i slutet av 1800-talet gjorde sig ett namn i Västern som legendarisk prisjägare, någon som fångar eller dödar efterlysta personer mot belöning. Det är människor i hans närhet som berättar......"

"Swede" handlar om mod, mord och hämnd. Det är tre svenskättade systrar som bestämmer sig för att hämnas på Jan "Swede" Anderson som bär på en mörk hemlighet.En långsam förfärlig hämnd som gör boken till en riktig rysare, mer ska inte avslöjas här".

Vill ni läsa hela intervjun av Lena Jordebro hittar ni den här i Dn 

Vill du köpa den, snart!, så får du en länk till min favoritbutik på nätet Adlibris

1 Lindis:

skriven

Det blir ingen märkvärdig middag, det blir pyttipanna,kramen

2 Lena:

skriven

Hej och tack för att du kikade in till mig!Ja då vet du vad jag pratar om märker jag.Gamla hus byggt så opraktiskt,att det bara är jobbigt att bo där.Gubben är så envis och att prata med han går inte alls om flytt.Det örat vill han inte lyssna på.Känner mig bara uppgiven nu!

Ha en fortsatt trevlig Söndag!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: