-Tjälknöl o pärsallad!



Lyxade till det och inhandlade 150 gram tjälknöl på affären idag
vilken jädra tur att man inte går på den butiken oftare ändå, är inte
nådigt enkelt att stå emot när det är en sån underbar delikatess-
disk minsann....



Sen köpte jag Rydbergs Potatissallad...en laktosfri potatis-
sallad....... Vilken smaskig middag jag fick ihop alltså, är
tämligen nöjd över tisdagens måltid alltså :-)

1 anne:

skriven

Hittade hit via Evamüm, du skriver väldigt bra.



Tjälknöl, det trodde jag man bara fixade hemma, inte att man kunde köpa det i delikatessen...

2 litentanta:

skriven

Självklart gör man den allra bästa tjälknölen hemma, tusen gånger godare blir den också, men här i stan är min frys inte lika full med älkött som vi hade den (i omgångar alltså...) uppe i Lappmarken... Inte lika många jägare som "bara" lämnar av en liten stek här inte, o aldrig att jag skulle gå på Coop o köpa sånt inte, svindyrt.. skiljer ju bara ett par hundra i kilopris haha!



Tack så mycket för dina snälla ord förresten, kul att du tittade in, nu smiter jag över till dig :-)!

3 Monica:

skriven

Oh va gott..såå länge sedan jag gjorde! Ja och jag har både och..En grabb och TVÅ tjejer!ha ha ha.

mågottkram;)

4 Jag:

skriven

Jag är absolut inte van vid att få utmärkelser... Du var först ut faktiskt... Tack igen..O tack för tipset om solarna...

5 Lena:

skriven

Vad gott!

Sov så gott!

Kram

6 Mia:

skriven

de är riktigt gott de...ha en bra dag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: