- Titta in hos mig en skvätt, men bara väldigt lite



Såhär kan man läsa på mitt kylskåp, en gammal magnet
som följt med i några år, lämpligt flottig o dan,
men också väldigt, väldigt sann ;-)






Här brukade mina räkningar sitta förut, alltså innan det blev så många
att jag gick o köpte mig ett "dokuments-ställ" (eller nånting, kanske?)
säger särbon som får vara ordpåhittare i kväll när hjärnan redan somnat.....
Nu har jag det mest som påminnare...... men jag är dålig på att följa mina
egna råd.... automatchoken är alldeles för snabb, dessvärre.....




De absolut dåligaste glasen att dricka ur jag nånsin köpt....
Huvva för plastglas o nä, när inte ens min älskade Pepsi går
att hiva i sig ur de här byttorna få är det för kass....

(rosa för dotter, ljusblå för dotters älsk åsså grööön för litentanta)
tanken var god, mindre disk, men nääää, huvva....





Eftersom att det ju blev diskmaskinslöst här hemma var jag ju tillslut
alldeles tvungen att återigen köpa ett diskställ...ju mindre ställ desto
mindre disk ska stå framme, är ivf tanken....






Titta, här står ju mitt doftiga Mamma-tyck om du-ljus....o sen får ni se mina
tapeter......som är i varenda rum...... *suck*






O här är mitt välfyllda fruktfat, man passar ju på när pensionen kommit
minsann, nångång ska det vara fruktigt o dant även hemma hos oss!


Nu ska jag faktisk inte fjanta på mer,
ska väl ta en runda hos er andra o se
hur era kvällar varit o sen är det natter
tror jag ivf....

(MEN, visst var det väl synd att Mållgan åkte ur Let´s Dance?)

1 Anna:

skriven

God morgon, din "sköna höna"... :)

Jag är nog som du... Håller mej gärna för mej själv och jag anser att kvalitet är viktigare än kvantitet även när det gäller vänner... :)

Det är ett val jag har gjort och är nöjd med och jag ser inget fel i att hellre omge sej med ett fåtal goda vänner i stället för ett gäng ytliga bekantskaper...

Tyvärr så tror jag att det rör sej om raka motsatsen i det här fallet och att Jantelagen är den lag som gäller... :)

Eftersom jag aldrig förstått mej på detta, i mina ögon, idiotiska "regelverk" så väljer jag i stället att tycka att situationen är tråkig...

Ungefär som en gammal tröja som man egentligen gillar, fast man tvingas inse att den inte passar längre... :)

(Ska försöka förklara mitt "garderobs-tänk" lite närmare en annan gång...) hihi



Nu ska jag sitta här och uggla med kraftig koffeinabstinens tills affären öppnar, för jag glömde köpa kaffe igår och sonen tyckte att jag sovit färdigt... gråter av frustration så att tårarna sprutar hihi



Hoppas att du fick sova riktigt länge och ha en jättebra dag!

Kram

2 Lindis:

skriven

Så mysigt du har hemma hos dig =) kraaaam

3 Anna:

skriven

Hihi!

Ja, det är nog en inte så ovanlig "skräck", men "lill-kussen" är snäll som ett lamm och brazilian jiu jitsu är ju en ganska snäll kampsport... Mer lik brottning än något annat... Innehåller mest olika grepp och inga slag... :)

Kram

4 tess:

skriven

Tack för din kommentar... ja de e inte lätt. Min stress är oxå där inne på nå vis... allt ja ser som ja vill men inte orkar. Å när ja gör de när ja orkar mår ja tokskit efter. Men ja jobbar ju... i vanliga fall... heltid. Å de är för mycket med allt ja har runt mig med sonen å mig själv. Men ja vill jobba men just nu är ja så dålig så jag fick inte välja det själv.



Har letat efter vägar i över tio år nu å börjar ledsna på livets jobbiga pussel //tess


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: