- Svar ang pedofil-inlägget....

Tydligen har mitt tidigare inlägg, Ni äckliga varelser nått Alex/pedofilen och han har härmed valt att svara enligt följande:

"Hej på er

Vilken reaktion för att jag blir kramad av ett barn? Låt vara för det pedofila glittret och krimskramset som jag dekorerat händelsen med. Citatet är helt gångbart i sitt urklipta skick. :)

Vad gäller bakgrund så har jag redogjort ganska väl för min här, om någon vill bilda sig en uppfattning. Texten är ganska lång och innehåller inga övergrepp åt något håll.
http://alex.pedofil.se/?p=69

högaktningsfullt,
Alex Limonovic"

Vet faktiskt inte hur jag ska bemöta ett sånt svar, jag har givetvis varit inne och läst hans "berättelse" men det hjälper mig inte att förstå, acceptera? Bara sättet hur han beskriver "det pedofila glittret" äcklar mig, hur kan han förenkla o banalisera hela kärnan av det "onda"....pedofila glittret.... Jag saknar ord för ovanlighetens skull....

Hjälp mig, sätt ord på vad jag känner!  (och jag betackar mig för en högaktningsfull Alex, tvärstopp bara, jovisst är dialoger viktiga men nä, jag är inte den rätta att föra den här...)

1 Tojjan:

skriven

Hej, visst är det svårt att bemöta Alex åsikter. Det r just därför det är så viktigt att vi försöker. Du har "gjort ditt", tack vare dina ord om bloggen och innehållet, kommer fler att reagera, och garanterat också reagera och bemöta Alex.



Om endast ett fåtal för fram en åsikt som de dessutom tvingas slåss för, ska dessa fåtal reflektera över varför det är och blir så. Tyvärr tror jag att Alex och likasinnade gömmer sig bakom en hel rad av ursäkter där de (som M Ahlsten skrivit på min blogg) rättfärdigar sitt avvikande beteende.



Nu blev jag fomell. Back to reality - peace <3

//Tojjan

2 Tojjan:

skriven

Jag skrev en liten replik till Alex under det aktuella inlägget här på din sida.

Kramiz

3 Elin - Design&Makeup:

skriven

Haha, ja detta inlägg var min debut som alkoholiserad bloggare. Det är ingenting jag rekomenderar ^^

Tack =)

4 virpi:

skriven

Till Alex.



Jaha,Det verkar som att Alex har förlikat sig med sin läggning och verkar nöjd.....

Talets gåva har han berikats med och övertygelsen gåva likså.Att banalisera och glorifiera hans tankar och be om förståelse från samhället är för mig en gåta.

För det är inte normalt att sexuellt tillfredställas på barn.

Det är inte ok!

Fint för dig Alex om du kan leva ett "normalt" liv till dödens dagar utan att röra sexuellt på ett barn.

Sorry,det köper jag inte!

Jag tror att dina sexuella fantasier förr lr senare kommer att "ta överhand".

Jag tillåter mig själv till denna amatörsmässiga psykoanalys av dig för du tog dig friheten att göra det på Englas mördare.

(Och du vill ju ha en öppen dialog)



Jag kommer berätta en händelse som skedde min son på förskolan när han var fem år nu så kanske du förstår min rädsla för er pedofiler.

Han blev tvingad in på toaletten av en pojke som var ett år äldre.(6 år)

Där skulle han suga på hans snopp och pojken ville sticka upp fingret i min sons anal.

Detta sa pojken att det är helt ok.

Detta var tydligen ngt som fler barn hade fått utstå av samma pojke.

Hur tror att min son tog det efter denna händelse?

Hur tror du att han mådde ett tag efter?

Tror du att pojken som förövade sig på min son har hittat på att det är ok?

Hur tror du att förövaren mår?

Nej igen,det är inte ok och det är inte sunt!



Och för guds skull Alex.Sluta att övertyga dig själv om normaliteten av det hela.Sök hjälp!



För så fort den dag du gör något mer än "bara fantiserar" så har du förstört ett barns liv inte berikat det med din välvilja som du tror.

Mvh.Virpi Dahl


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: