- Perfekt bokpaket till stugvistelse!

Hann titta i brevlådan innan jag stapplade iväg  med stora klunseskorna o packningen. Givetvis hittade jag ju några Telia-räkningar, sånt som vi har många av jag o dottern, men där låg  även  Livet kan inte vänta, Boken om Sabina, Hanne och Ulrica ( ska leta fram länkarna till Ulrika, Chokladasken tror jag den heter) och Hanne (som tyvärr aldrig hann uppleva dagen när boken kom ut....)

Jag har ju följt Sabina ganska länge nu och kan med sorg i hjärtat, och många tårar..... bara konstatera att hennes kamp också verkar närma sig slutet. Hon blev ju diagnosticerad med Malignt Melanom, hudcancer, i november 2006 och om ni läser hennes blogg är det en väldigt agressiv cancerform som hon har kämpat mot med enormt mod och stor kampvilja. Hoppas att hon får må lite bättre igen, just nu är hon inlagd och inväntar besked om huruvida behandlingen ska fortsätta, de har hittat flera cancertumörer till, bland annat i hjärnan, samt nu även i halsen...

Vill inte skriva någon minnesmemoria över henne, hon är kvar bland oss, hon kommer inte att ge sig i första taget, så titta in, just nu skriver hennes anhöriga då hon varit kraftigt smärtpåverkad och även får kraftiga doser morfin vilket ju självklart sänker hennes ork och medvetandegrad och för mig är det bara underbart att de håller liv i bloggen så alla vi som följer henne fortfarande får veta hur det är med henne!

Så idag, när vi väl kommer oss iväg, får väl skylla på en särbo kanhända?, kommer att tillbringas utomhus, antingen pruttandes omkring på roliga "lillskotern" eller nedknölad i snön, mysandes på renskinnet med mina tankar hos alla tre tjejerna, kanske speciellt Sabina då hon blivit en kär vän i mitt hjärta. Genom bloggarna hittar man många otroliga människor och det är för mig en ära att få möjlighet att följa så många människors liv och leverne, kram till er alla!

(o ja, solen HAR skinit här uppe.... tills vi masade oss upp vid nio-snåret... men det är perfekt ändå, nästan plusgrader och ja.... förutom att jag glömde att stoppa in min fläskfilé i kylen då, är väl allt perfekt kan man säga!)

Förresten, glöm INTE att släcka ner mellan halv nio och halv tio ikväll nu, Earth Hour (länkfritt för särbos dator och uppkoppling...lämnar en hel att önska.....)
1 nilla:

skriven

Glöm heller inte att inatt går vi över till sommartid, så vi får sova en timme mindre, men det är ljusare lite längre på kvällarna.

2 Lindis:

skriven

usch ja stackars sabina... kram

3 Tina:

skriven

Hej min vän...o tack för värmande kommentar..jag kommer tillbaka..! Stor kram!!!! Tina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: