- Man och gravid?

Jag inbillar mig ofta att jag är öppen som person, att jag inte har något emot vare sig homo-, bi-. eller transsexualitet. Anser inte att människans värde ligger i vare sig hudfärg eller sexualitet, religion eller nåt annat utan att vi alla är precis lika mycket värda utifrån att vi ju är just människor och världsmedborgare!

Men nu blir det lite krångligt måste jag erkänna, hittade en artikel i Aftonbladet (lagom söndags-seriöst kan man väl säga) om flintskallige, skäggige och gravide Ruben Noe Coronado, en 25 årig spanjor som pga för gammal flickvän väljer att själv bli gravid....

Han var tidigare kvinna, har genomgått vissa operationer för könsbyte och valde att påbörja en fertilitetsbehandling innan nuvarande graviditet, vilken f.ö resulterade i en tvilling-graviditet. Tanken är att han ska slutföra sitt könsbyte efter förlossningen och även ta bort sin livmoder för att helt ha bytt kön till det manliga.

OM han nu känner sig som man, vilket är ganska självklart då man väl aldrig gör dessa ingrepp för att det är roligt utan just för att man fötts i fel kön helt enkelt, hur förhåller man sig till att vara gravid då? Är det bara en praktiskt lösning då hans flickvän blivt för gammal för att få fler barn eller vad?

Läs hela artikeln i Aftonbladet och säg gärna vad ni tänker, jag själv har svårt att ta ställning dock...Känns nånstans som att han inte har bestämt sig, eller utnyttjar något som han ändå inte vill ha, alltså livmodern.... Inte lika öppen nu känner jag... hmmm
1 virpi:

skriven

Gick in o läste...tyckte varken bu lr bä.

tänkte bara -hopp det var det.:)

kram Virpi

2 Anonym:

skriven

Lite konstigt är det allt..men.. en e väl som en ä när en inte ble som en sulle

hejsvejs

3 anne:

skriven

Han är ju inte den förste, det var ju ett program på TV och en massa öpsedlar om en annan man (kvinna) som gjorde samma sak. Jag håller med dig om att man är inte helt övertygande om sin övertygelse om man gör så här. Folk får väl egentligen göra vad de vill och detta är ju trots allt på naturlig väg (jmf med de 70-åriga kvinnor i Italien som blir hjälpta), men det kommer att finnas barn med i bilden vad det lider. Knepigt.

4 Anna:

skriven

Hmm...??! (kliar mej i huvudet)

Jag ser mej också som en fördomsfri människa, men jag är benägen att helt hålla med dej...

Men det är klart... Kan man ha något annat än en kluven åsikt i en så komplicerat "kluven" fråga...?? :)

Ja du, ur led är tiden... ;)

Natti natti och ha en bra start på veckan!

5 litentanta:

skriven

vet inte vad jag tycker, den bestående känslan är väl.... jag förstår inte... men så är det ju, man kan inte förstå allt här i livet, även om jag hemsk gärna vill det




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: