- Jag har börjat...prata alltså...bra eller anus?

Var på mitt första "poäng-samtal" idag... Fast nu heter det ju givetvis inte så utan nåt annat, som jag givetvis borde kunna gissa... Kanske "Bedömnings-samtal" låter bättre? Nå ja, jag var hos min nye chef, under min långa tid hemma har nämligen cheferna kommit och gått på min arbetsplats, vet inte varför det varit så rörigt och kan väl inte säga så mycket om det heller....

Har jobbat inom handeln i omgångar sen jag var tämligen ung, tror jag var 19 när jag började harva på en liten Servusbutik, om nån kommer ihåg den sorten numera? Pluggade och jobbade 3 timmar om dagen, bara OB-tid samt var o varannan helg, dubbel OB!! och då hela dagar, antagligen var det då jag liksom fastnade för det jobbet... Det var lite som att tälja guld med....sån där kniv ni vet ;-) och nånstans i skallen fastnade väl illusionen om att just handeln var ett sånt yrke där man hade det lugnt och stilla, ensamarbetande på den tiden, och tjänade minst dubbellön...

Med åren lärde jag mig att det var mer tvärtom, man jobbade dubbelt så mycket och tjänade väl snarare hälften så mycket... Ivf ramlade jag ju in på min nuvarande butik för en 10-12 år sen, mer en olyckshändelse måste jag säga och fastnade där, som singelmorsa är ju första prioritet ett fast arbete, tiderna får man ta och det var några bökiga år innan jag övergick till den lökiga tillvaron som sjukskriven...

Nu står jag dessvärre på noll igen, eller nä, nu ska jag vara ärlig, de har tagit bort "nollan" ur bedömningen utan nu kan de inte ge mindre än en poäng i varje bedömningspunkt, jag har alltså hela 8 poäng... Samma som vilken annan nybörjare kan man sammanfatta det hela... Känns kanske inte helt rättvist men jag förstår dem, hur ska man kunna bedöma en person som man bara "sett" i några ynka veckor?

(men.....truten fungerar, fortfarande, så jag hann med att försöka "sälja" in mig lite, lite... eller återigen, allt är relativf... jag bredde nog på lite väl mycket tror jag...jag talade om vilken kapacitet jag hade förut, det ansvar och den tjänst jag hade haft osv... toppade det hela med nån liten ramsa om att jag nog kunde sammanfattas som ....en ambitiös arbetskraft, eller...hehe, kanske lite överambitiös....)

Hur dumt var det egentligen? Har ju inte direkt rutin på det här just nu, munnen går och lampan lyser, men hissen se, går det ens upp till översta våningen? Nå ja, jag kan väl inte vara nån annan än den jag är....eller ivf tycks minnas att jag var....eller?
1 virpi:

skriven

Tydligen så överdriver en stor andel i sina CV o på intervjuer.

Jag har vara varit på tre intervjuer....

Den ena gng sökte jag på en redaktör i en tidning.

Överambitiöst jag vet.....men man kan inte få ngt annat än ett nej.:)

Andra gng fick jag jobbet och lyckades lirka mig ur deras "krav".haha

Det jobbet har jag nu....

Tredje gng kunde jag inte överdriva för det hade verkligen märkts efteråt.Jag fick jobbet men tackade nej.

Jag har ingen gymnasial utbildning men jag tycker att livserfarenhet är bra att trycka på.

Kramen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: