- Intressant vändning, ska VI respektera polisen men inte dem oss?

Efter allt som har stått i tidningarna om allt från misshandel till fotograferande av påtända människor verkar nu polisen (?!) ha fått nog.....

Nu valde Kling & Klang att dra en 15-åring till tinget för att han "grymtade"? Que, känns det inte lite som att deras timing kanske inte riktigt är helt ok eller är det bara jag som tänker lite mer allmänt?

"Poliserna var där för att fotpatrullera och en av dem stod och pratade med en äldre dam när 15-åringen gick förbi och "grymtade".

Iofs så fortsatte det hela med:

"Polismännen gick ifatt 15-åringen och bad honom förklara sig. I diskussionen som uppstod kallade 15-åringen poliserna upprepade gånger för "grisar". 

Själv känner jag kanske mer för de anhöriga till människor som varit i kontakt/klammeri med den sk rättvisan och lyckats "ramla" och slå sig osv..... Jag mår mer illa över att höra polisens ord från Rosengård och jag känner mig inte alls bekväm med behandlingen av den kille som utanför psykakuten blev filmad som en hälsning till en annan snut...på dennes födelsedag.......

Vill ni läsa mer om den här händelsen, rättegång och det underbara domslutet, japp det blev en fällning:

"Tingsrätten valde att gå på åklagarens linje och slog fast att 15-åringen gjort sig skyldig till förolämpning och därför ska betala 200 kronor i böter"

så välkomna till Dn...... läs och förundras, givetvis ska advokaten överklaga och min förhoppning är att det här ska ses på i ett annat sken, tror för övrigt inte på ökad respekt för polismakten innan de även väljer att respektera Sveriges medborgare, men det är ju bara vad jag tycker....
1 Lindis:

skriven

SV: nej nu var det ett tag sedan jag gick lös på parfymer men har två hyllor i kylskåpet fullt med dem hehehe fast egentligen har det berott på att det inte haft något godluktande till bra pris hihi Kram

2 virpi:

skriven

I min naiva värld så önskar jag att alla hade respekt för varandra.:)

Men det är väl för mycket att begära antar jag.

//kram Virpi

3 litentanta:

skriven

Självklart ska vi respektera varandra men innan dess då, är det vår tur att krypa nu? Funderade bara då man ju, läs jag, kan känna mig lite .... irriterad av allt som kommer fram i press och nyheter...



kramis Virpi




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: