- Genomkokad och lite mer hårlös, men varm o go

Jag lever för mina bad, kanske kan verka som att jag har ett vanvettigt tråkigt liv men så illa är det inte, man kan säga såhär i stället.... Utan mina bad saknas det mig något, själva russinet i kakan..... Antar att jag inte är ensam om den här relationen till varmvatten i emaljerad balja och vi som bor här i väst och kan välja den här lyxen ska vara jädrigt tacksamma, några år i hus har lärt mig att uppskatta det än mer...

Minns åren i egna huset, en riktigt gammal vedpanna, pallvirke, som är enormt billigt, japp gratis! men kanske inte det högsta energi-"kvalitativa" sättet att värma upp 3 våningar hus och samtidigt få nog med skjuts på varmvattnet att det ens skulle räcka till att fylla upp badkaret nere i skitiga pannrummet... Men, trägen vinner och bara jag fixade alla ventiler så man inte dränktes i rök kunde jag till slut avnjuta badet.....skööööönt! Undrar dock såhär i efterhand hur mycket majbrasa jag, o tvätten som torkades i samma rum, luktade...

Livet hänger inte alltid på pengar o ören, att vara rik nog att handla precis vad man vill är inte meningen med livet, har aldrig varit för mig, utan att få trivas är högsta önskan...må gott alltså!

Försöker på nåt fint sätt glida över till mitt specialintresse, ......... håna blondiner...nä, driva med vissa blondiner, eller nääää, visa upp sprickor i fasaden hos EN viss blondin ska det nog vara för att vara helt ärlig.... Tack vare mina favoriter på nätet, Bloggkommentatorerna får jag mig en länk till godo, en länk till en viss sida, Realtid, där man får en massa nyheter angående fröken Löwengrip och hennes företag. Ja, jag gottar mig, måste dock säga att jag snart kommer att få vara tvungen att ändra inställning till henne och hennes bloggimperium, stämmer det som står så halkar jag snart in i:
 
-ja men herregud, tjejen har inte haft det lätt i livet-inställningen och då, då lovar jag att bli så mycket snällare....

För det jag har hakat upp mig på är just motsatsen, hennes icke-djup, konsumtions-störning och livsfarliga position som sk "förebild" till unga svenska tjejer.... Kanske är det en väldigt hårt kämpande liten tjej som försöker få ordning på sitt liv, kanske var hennes pappa inte så snäll.....kanske i mängder....

Men gör som ni vill, läs o fundera....

Själv måste jag föna håret (haha, ett bra sätt att outa sig som gammel-tanta, eller kanske man säger så numer också?), måste hursomhelst torka min lilla hårman innan det bär iväg till kylen, att stå i +8 grader med vått hår är nämligen ingen hit, men jag lovar, ska bara torka det, ingen klimakteriefrilla, inte än, för än så länge menstruerar jag fritt, hejdlöst och minst lika oregelbundet som vilken fjortis som helst!!

Ha en underbar fredag nu!
1 virpi:

skriven

Skön helg till dig oxo!

Själv blir jag gräsänka ikväll när den andra hälften åker till Tyskland.

Lite skönt faktiskt.Skall mysa med barnen och skämma bort dom med chips.Haha

kram Virpi

2 Anna:

skriven

Hej!

...jag glömde ju tala om för dej att du gav mej en toppenstart på morgonen!!

Din kommentar var bara hur bra som helst och jag ler fortfarande när jag tänker på den... Hihi!



Tack för morgonens första asgarv!!

Kram och vi hörs vidare i texten.

3 Anna:

skriven

NU läste jag ditt inlägg och så garvade jag igen... ;)

Tjing!!

4 Jenny:

skriven

Vill du se lite av Gina Tricot's sommarkläder?



Kika in då hos mig! Jag har lagt upp det som jag diggar, och jag vill gärna läsa din åsikt. Kommentera, vet ja! =D



P.S Superfin blogg!! ^^

5 Tojjan:

skriven

Alltså du är hur kul som helst! Dina inlägg får mig att må bra. "Menstruerar fritt..." - kan man låna den? Uttrycket alltså, inte mensen. Den har jag egen av =)



Bad är skönt. Fast jag ,måste erkänna att som den nyinvigda miljömedvetna småbarnsmorsa jag är blir det allt mer sällan som några hundra kokande kubik får ta emot min lekamen. Sen att jag slösar dubbelt när jag duschar, tja dit har denna gamla tanta ännu inte kommit...



Nu röja på vind, och du vet att om du har vägarna söderut, mot Västkusten, finns badkar för dig här!



Kramar

6 Lindis:

skriven

hahaha nej klimakteriefrilla går fett bort i din ålder kramen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: