- Den ultimata besvikelsen...

Ok, antar att ni märker av att jag är lite av en känslomänniska, när jag blir arg blir jag verkligen ARG och när jag blir glad garvar jag ordentligt, o nu, nu är jag mer.....ledsen och jädra besviken på det mesta....

Kom ju till badet via remiss, utan remisser står man sig ganska slätt inom svensk sjukvård, men så är det ju, bara att gilla läget. MEN när jag var ordentlig och informerade om den lilla detaljen att jag ju är epileptiker.... då visste de givetvis inte om det ..... Kanske var det det faktum att jag redan stod där framför henne, ledaren, iförd min töntiga baddräkt och den matchande badluvan, som gjorde att jag ens fick vara med, men positiv var hon inte....

Stod längst fram, i det grundaste vattnet, skvimpade omkring och alla mina "defekter" syntes helt plötsligt.... Mitt värdelösa balanssinne, vingel vingel, min oerhört sevärda kropp (INTE...) och mina svårigheter med att koordinera kroppen... Kanske, eller ärligt talat, mest troligt såg ingen nåt speciellt konstigt med mig, herregud, det är ju inte lyxiga gymmet med redan perfekta, solbrända kroppar det handlar om utan vanliga själar med behov av träning och ibland kanske bara socialt umgänge...

Men där stod jag, vinglade på och kände mig så felplacerad och ut-tittad man bara kan bli eftersom att givetvis ledaren tittade mer än en gång på mig under passet... Själva gymnastiken är ju underbar för min kropp, hjärnan får sig en genomkörare också då jag ju verkligen får kämpa med att ta in vad hon säger, försöka göra likadant och gärna hänga med också...

Efteråt lät hon dock mindre positiv kan man väl sammanfatta det.... Jag var inte alls varmt välkommen till gruppen, långt ifrån utan hon skulle fundera, diskutera och sen höra av sig...Eller nåt.... Min magkänsla säger mig att risken/möjligheten att landstinget helt plötsligt skulle ha en massa pengar över för den extra personal som jag tydligen verkar kräva (?), inte ville hon ha det ansvaret osv, är överhängande stor..

Så idag är jag ingen kompetent person, inte alls på nåt plan, och ja, sammanfattningen av övningen är väl mer den att man nog aldrig ska hoppas på något positivt... För det gör så ont inuti, kan det vara hjärtat som värker? när man helt plötsligt får en diagnos kastad i ansiktet igen....... Jag måste få kunna o vara o bara få känna att jag också har nån möjlighet att hjälpa till och laga mig själv igen... inte tusan blir det så när det helt plötsligt ska till en extra personal BARA för att jag är med....
1 virpi:

skriven

Men jag fattar inte riktigt...

Får du eventuellt inte gå kvar för att dom är rädda att du skall på ep-anfall.

Om det nu förmodan skulle hända när du är i bassängen....

Är dom andra i sådant illa skick så att simläraren inte kan ge dig den uppmärksamheten?

(För det är väl vuxna simkunniga "patienter" vi pratar om?)

Snacka om att krångla till det i så fall...

stå på dig! Du har rätt till denna tiden i simhallen!

Kram Virpi

Btw.Han får HELA micken i halsen.

2 Lindis:

skriven

Jag känner så med dig ska du veta... Kramen

3 Anna:

skriven

Mmm...

Men jag kan minsann "slänga bränsle på elden" med ett leende och det gör ju det hela lite roligare... (hehe, vem har sagt att jag är en ängel... fnissar)

Du får hålla utkik åt mitt håll... :)



Nu MÅSTE jag bara få säga en sak...

VAD ÄR DET FÖR JÄDRA "SIMHALL" DU VARIT PÅ??!!!

Jag har varit badvakt i nästan 10 år och vi skulle aldrig vägrat någon att vara med eller att bada...

Har dessutom nästan lika många år bakom mej som vattengympainstruktör och jag har haft grupper för ALLA slags grupper.. Reumatiker, hjärt-lungsjuka, överviktiga, gravida, epileptiker mm mm...

Det har varit DET ROLIGASTE jag gjort, för dom har varit där för att dom först och främst vill MÅ BRA och inte för ATT SE BRA UT, och det är en FÖRMÅN för en instruktör att få ha så'na grupper...

Dom har gett mej ENORMT mycket glädje och fått mej att orka med mitt jobb vissa gånger när man tyckt det känts kämpigt. :)



Det är PERSONALENS JOBB att vara insatt i den problematik som kan finnas hos dom GÄSTER som kommer...

Och jag vet att det är så att inte alla informerar om sina olika besvär innan ett pass, men som instruktör får man ALDRIG få någon att känna sej ovälkommen...

Sedan vill jag säga att du GJORDE HELT RÄTT att ställa dej längst fram som nybörjar!! Tummen upp för dej!!

Det du missade när du gjorde det, var att du troligtvis hade flera bakom ryggen som hade samma känsla som du, men dom gjorde det ännu svårare för sej själva genom att ställa sej längst bak... (hihi)

Dessutom så BORDE instruktören upplyst om att du skulle känna dej som "en flodhäst" ;) dom första 4-6 gångerna, för du kommer ner i ett HELT ANNAT ELEMENT och det tar tid för kroppen (och hållningsmuskulaturen, som får sej en riktigt genomkörare om du fortsätter och kämpar på)att lära sej hur den ska förhålla sej till vattnet...

Jag har sett dom MÅNGA positiva effekterna av vattenträning, så JAG håller tummarna för att du inte ger upp!!

(Och tro mej... Det var INGEN som såg några defekter hos dej, för dom hade fullt upp med att vara bekymrade över sina egna fel och brister...)



Nu har jag "tjatat" hål i huvudet på dej tillräckligt för i dag... :)

Over and out och en bamsekram!!

4 *jeanette*:

skriven

detta verkar ju helt sanslöst. Man känner sig ilsk bara man läser om det. Hoppas det löser sig. KRAM!

5 Marina Engan:

skriven

Jäklar vad förbannad jag blir!!!

Det här kan ju knappast vara allvar... En sak vet jag; Så här får det inte gå till!

Jag återkommer när jag lugnat ner mig lite... Just nu kokar jag över.



Kan tillägga att jag själv är handikappad och har kostat både stat och landsting en hel del. De skall banne mig satsa på de som har svårigheter, annars blir kostnaden så mycket större i det långa loppet.



kokar, puttrar och fräser



Kram på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: