- Bortasovare

Ibland sover man på andra ställen än hemma, det är då åldern börjar göra sig påmind på nåt mysko sätt. Jag är sällan lika bekväm utanför min egen lägenhet, man har sina vanor och man har "sitt" att göra om kvällarna, nu tänker jag dock inte säga att det är omöjligt här eftersom att modern faktiskt lägger sig så tidigt :-) 

Jag kan sitta o häcka vid hennes dator, eller snarare ligga o lyxa i soffan, kasta ett getöga, dock över mina luxuösa läsglasögon, på tvn samtidigt som jag hoppar runt hejvilt på nätet... Hittade precis en dubbelnougat i skålen på vardagsrummet, mmmmm, sånt "hittar" jag inte bara hemma precis, och i kylskåpet står min flaska Pepsi o gonar till sig... Blir faktiskt lite mer hotell när jag är här, bara datorn, hur svårskriven den än månde vara, är inte helt fel att ha......

Kanske jag nångång får en "riktig"lön, börjar ju vara en himla massa år sedan nu.... Alltså, inte undra på att man är så otroligt ur balans rent ekonomiskt.... 8 år utan lön.....eeeeh, blir inte rik som sjuk i Sverige direkt, men jag klagar inte, kunde ha varit helt utan pengar också.....huvva!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: