- BMI, är det något ni bryr er om?

Har funderat lite på det där med Body Mass Index, hur många är det som verkligen går efter såna nuffror? Förut var det ju vågen man var rädd för, nu känner jag mer att det är måttbandet... För jag kan väga mig, men inte så ofta, känns inte så viktigt, men jag vill ju banne mig inte mäta nån midja direkt....

När man inte har den där klassiska päronformen på kroppen med just smal midja så verkar det som att allt hull suuuuuger sig kvar runt just midjan, ivf nu när åren börjat hopa sig...  Det är ju lite fuskigt på något vis om man då ska gå efter vikt och längd... Likväl som alla med sina långa, eller längre än mig, ryggar och midjor är såååååå smala just om mitten och kanske samlar mer av sitt kroppsfett på rumpa o tuttar... En annan tappar ju just de kvinnliga attributen och kvar blir en fortfarande tämligen slabbig mage... Kanske blir man just sådär jämntjock som man ju såg en del tanter vara när man var yngre??? Jämntjock som en prinskorv... inte så hög vikt men allting snyggt, eller snarare osnyggt fördelat mitt på.....

Antar att det liksom är läge att göra såna där situps, men finns det något tråkigare? O sen när man är lite klen i rygg och nacke också, hur försiktig man än är blir det ju alltid en ökad belastning och vips går man omkring och har ont... Har letat fram min Callanetics bok, har använt den tidigare i livet, men eftersom att jag ju dessvärre är medveten om mitt urusla fysiska skick just nu känns det bara såååååå tungt att börja med det igen... Har svårt att tänka mig att det är lika enkelt att ordna till den här gången som efter graviditeten m dottern för en 17 år sedan....

Dock kan jag rekommendera den sortens träning, har själv några års träning i balett som liten tös och det är många av rörelserna man kan känna igen, vill ni se lite mer så kan ni ju alltid gå in på den amerikanska sidan som är mycket roligare att kolla in.

Men nu SKA jag i badet, bums, innan håret formligen flyyyyyter ut över rygger....brrrr för att ha så fett hår som det blev nu....äckligt minst sagt...
1 Maria:

skriven

sv: tack det var roligt att höra ;)

2 Lindis:

skriven

Jag tvättade mitt hår idag och det var banne mig på tiden, jag hade kunnat doppa i huvudet i pannan och stekt mat av det.. Bläää kram

3 Lindis:

skriven

Jag tvättade mitt hår idag och det var banne mig på tiden, hade jag stoppat huvudet i pannan hade jag kunnat stekt mat blääää kram

4 Lindis:

skriven

Jag tvättade mitt hår idag och det var banne mig på tiden, hade jag stoppat huvudet i pannan hade jag kunnat stekt mat blääää kram

5 Lomina:

skriven

Det där med träning är svårt! men himla kul när man hittar en träningsform som passar! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: