-Behöver vi ens Linda Skugge?

Mitt direkta svar är JA, tydligen är det så illa att vi kvinnor INTE överlever utan minst EN BESSERWISSER som ständigt talar om för allt o alla hur grymt bra man KAN vara, hur dåligt det är att inte duga till lika bra som de här "supermänniskorna" som ju finns.... Hur värdelöst det är att bara orka vara morsa och jobba heltid, man ska kunna såååå mycket mer, så mycket oftare och på nåt magiskt otroligt vanvettigt sätt prestera allt så mycket bättre, gärna oftare och samtidigt vara just en supermorsa.......

Jag vill, sen tusende gången jag läste denna kvinnans blogg, bara kräkas....  Hur ska man lyckas på alla fronter, enligt henne är det ju en solklar skyldighet att som kvinna, och morsa (på hennes warpade sätt att se hur en sk "morsa" nu ska vara?!) och räcka till  på alla plan..... De fördelar, eller positiva baksidor, eller hur ska jag beskriva det utan att halka in i samma fördomande spår som hon malt på i år, oavsett hennes sociala status och eventuella antal barn..., som vi, klena kärringar som inte "duger" till att jobba ska vi då inte alls nämna... Nä, nu lät det väldigt fel, de fördelar som faktiskt finns hos föräldrar som väljer att prioritera TID och ORK med sina barn framför ev status och total ekonomisk frihet, och mitt i allt även dyker upp hos oss som vankat hemma pga sjukdomar, skador och BERÄTTIGADE anledningar att faktiskt inte klara av ett arbete, de är totalt irrelevanta....

Som karriärist, som "egen företagare", som kvinna i karriären, som sjäv utnämnd expert på allt från tonåringar till hur man övermedicinerar bort sin egen noja för vinterkräksjuka, förlossningar (jag väääääääääägrar föda vaginalt....blaha, du har ju inte ens vågat försöka din klena varelse!!!!!!!) så är det tydligen solklart att hon är totalt överlägsen alla oss andra........

Ursäkta Linda men jag ........jag kräks banne mig på dig.... Du skriver nästintill lika värdelöst rent grammatiskt som jag gör, du kan banne mig varken skylla på det ena eller det andra, möjligtvis en absurd prestationsångest för att du, din "stackare" inte var poppis i skolan?! Eh, och? Välkommen i gänget, känns uttjatat, det ger dig inte kompetens nog att sitta på dina höga hästar och döma ut resten av kvinnorna i Sverige.......

Kan du inte bara tystna, andas några LUGNA andetag och fundera över vad du själv pysslar med?????  Vet faktiskt inte hur du har det med vänner, vet ingenting om dig egentligen, och nä, det vill jag inte heller, men ditt förbannade dömande och kategoriserande står mig sååååå högt upp i halsen nu!!!!

Skål din bitchiga du, sitt i ditt radhus, sug på allt som är så bra för tusan, må du aldrig klappa ihop, göra illa dig, få en knäpp eller gå i konkurs.... Lika bra att önska dig allt utom en otrogen make, en krånglande unge med väntande Bup-utredningar och ifrågasättande om VAR FAN du fanns under deras uppväxt.... Må du vandra vidare genom livet lika fördömande som du verkar ha fötts, o ja, må du vända din kappa efter vilken vind som än må blåsa.... Whatever works for you..... men du, du har FEL, du har så vanvettigt fel att jag misstänker att du aldrig ens kommer att få kontakt med det riktiga livet förräns du är gammal o hamnar bredvid nån inkompetent, bidragstagande jävel på kyrkogården......

hur kan du motivera inlägg som:
"Hex 25-or är som gjutna på mig. Jag tror att de är gjorda endast för mig."

Orka........ bara lägg ner, o ät för faen, heroinchic är liksom typ.......ute......

(en lite uppretad litentanta......f´låt eller nåt......?)
1 psykos:

skriven

Hej tack för din kommentar! håller med dig!

har du själv varit i kontakt med psykiatrin?

kramar psykos

2 Koyko:

skriven

Det där måste ha varit den satsigaste sågningen jag läst på länge. Jag är imponerad.

3 litentanta:

skriven

:-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: