- Utmaningarnas utmaning.. *tar fart*

1. Hur gammal är du om fem år:
46 är gammal !?!

2. Vem var den sista du träffade:
Millaca, snälla kompisen som väntade ut mig på jobbet så jag slapp slaska hem i regnet!

3. Hur lång är du:
173 cm, återfinns ALDRIG i klackeskor för då jädrar... då blir det mest en massa älgande ben överallt...

4. Vilken är den senaste film du sett:
Music and Lyrics, ivf drygt halva, lessnar ju så himla fort på filmer...

5. Vem ringde du senast:
Särbot, jagade empatiska telefonlyssnare men alla var upptagna...hmm

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem:
"O jobbar... Annars är jag ett geni, japp!"

7. Vad är dagens planer:
Bada och fila fötterna, dagen är ju nästan redan förbi ;-)

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms:
Beror på vad som ska avhandlas, fegar nog gärna bakom sms om det är så..

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda:
Skilda, sen en 31 år sen ungefär.

10. När såg du senast din mamma:
I dag, säkraste stället att träffa folk är just att jobba på en stormarknad tror jag :-)

11. Vilken ögonfärg har du:
Grönmelerade

13. Har du någon gång hittat en katt:
Tror inte det, jag har dock utfodrat många katter bara för att liksom... Gillar djur mycket!

14. Vilken är din favoritplats:
Vardagsplatsen är givetvis vid min dator men annars, kan vara på Långsele-ån i Högland, beroende på väder och vind förstås!

15. Vilken plats föredrar du minst:
Toaletten..... efter sista halvårets härjningar i laktosrikets skugga så är jag....less, minst sagt...

16. Var tror du att du befinner dig om tio år:
Uvva..., sånt kan man aldrig veta, hoppas dock på en helt annan vändning i livet än vad de sista 8-10 åren har bjudit på! Värme, ingen värk och pengar... nåt sånt, men var? Det återstår att se!

17. Vad skrämde dig som barn:
Farsan när han tappat sin tandbrygga, tagit sig en hutt för mycket och lekte monster..... det skrämmer mig än i dag... :-(

18. Vem fick dig att skratta senast:
Borde nog vara Millaca eftersom att det var hon jag träffade senast, annars lär nog Erika vara ett säkert tips!

19. Är du för ung för att äga vinylskivor:
Absolut inte, men har ingen skivspelare just nu så de står bara och samlar damm!

20. Har du stationär eller bärbar dator:
Har min allra bästaste svarta högst stationära burk jag!

21. Sover du med eller utan kläder på dig:
Jag är så påklädd man kan bli misstänker jag, förutom slöja och strumpor, annars är jag heltäckt av kläder...brrrr!

22. Hur många kuddar har du i sängen:
4 st, sover dock bara på min nackkudde, de andra är utfyllnad eller nåt...

23. Hur många landskap har du bott i:
3 st. Västerbotten (Umeå, Gravmark), Ångermanland och Lappland. Hållit mig kring hemtrakterna kan man nog säga :-)

24. Har du någon gång spytt på fyllan:
Har väl hänt men det måste vara ordentligt länge sedan!

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota:
Eftersom att jag numera är stadsbo så blir det nog skor, beror mest på underlaget men barfota är skönt!

26. Är du social:
Rätt tillfälle, rätt persioner jomenvisst, men jag klarar mig väldigt bra själv också!

27. Vilken är din favoritglass:
Glass som i "riktigt glass" då blir det Rocky Road, ska vi prata om sånt som även stannar kvar i kroppen så är Oatley vanilj en solklar vinnare!

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon:
Lösa ut mitt vedervidriga huslån, låsa fast en stor slant pengar till dottern och köpa en massa snygga tänder, med tonvis med uuuuuuunderbar narkos till ;-)  Sen är ju shopping och resor helt självklart! (kanske ett tak till särbot skulle sitta bra med?hmm..)

29. Tycker du om kinamat:
Tackvare min oväntade, och alldeles gratis middag på Great Eastern häromveckan måste jag väl vika mig och säga att joooo, tydligen var jag inte så less som jag trodde....hehe! Det var jättegott!

30. Tycker du om kaffe:
Om kaffet innehåller Liquer 43, Baileys, Galliano eller whisky och grädde så är det helt ok, annars står jag gärna över!

31. Vad dricker du till frukost:
Pepsi

32. Sover du på någon särskild sida:
Misstänker att det är min högra sida men har ingen egentlig koll på det, jag sover ju då, eller hur?

33. Kan du spela poker:
Fejkpojker kan jag, men inte nån Texas Hold em eller vad det nu heter.....

34. Tycker du om att mysa:
Är kanske inte världens mest gosiga person dessvärre, ibland går det bra, oftast inte...

35. Är du en beroendemänniska:
Japp, men inga olagliga ämnen ivf, alltid något va?

36. Känner du någon med samma födelsedag som din:
Svågern, en jobbarkompis också, vi är tom årsbarn!

37. Vill du ha barn:
Nä, har dottern, hon är ju stora tjejen nu och är klippt och fixad, det blev så bra första försöket att jag aldrig känt mig sugen att göra om det ;-)

38. Kan du några andra språk än svenska:
Har ju vår nördiga skolengelska, ytterst lite franska och sen ligger det på nivån öl, vin, jag älskar dig och alla andra otrooooligt relevanta charter-ord man plockat på sig under åren.

39. Har du någonsin åkt ambulans:
Har åkt alldeles för många gånger, både som anhörig och patient. Hoppas nu att de resorna åtminstone är klara för min del!

40. Föredrar du havet eller en pool:
Havet, dock inte vårt bräckta vatten här uppe utan gärna ett varmt, salt Medelhav eller Atlanten kanske?

41. Vad spenderar du helst pengar på:
Hushållsinköp.... o ibland bär det iväg och dataspel inhandlas också, det är en ren och skär fröjd ska ni veta! :-)

42. Äger du dyra smycken:
Tror inte att jag har något värdefullt, förutom ett par gamla vigselringar förstås, är ingen smyckesmänniska direkt.

43. När känner du dig lycklig
När fisken nappar, dvs jag har minst 10 fler på durken än vad särbot har, DÅ har vi ren och skär lycka! (och när dottern  överraskar en med så otroligt bra betyg, det var en väldigt lycklig stund ska ni veta! Kram på sig lillrompan!)

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen:
En bit lakrits-Plopp... inte särskilt gott men.. ja, sött ;-)

45. Vem är den roligaste människan du känner:
Det är ju hur svårt som helst, alla människor jag tycker om är roliga på sitt sätt, har ingen direkt "stå upp"-komiker i bekantskapskretsen dock.... Millaca är skitakul när vi är ute o fjollar oss på stan ivf :-)

46. Välj ett ärr på din kropp:
Många ärr finns det att välja på, kanske de två, som snart är bortblekta, som jag fick på mina magra knän för en massa år sedan.... Sommarlov, äntligen en hund att få gå ut med och Yiippppiiee! Tills nån kastade en pinne och den ljuvliga vovven drog iväg i hundra knyck med en mager "litentjeja" hängandes efter... De såren minns jag ivf väldigt väl, blev inte så mycket bad på västkusten den tiden inte....

47. Vad har du för ringsignal:
Den extremt vanliga "ring ring"-signalen som låter som en gammal telefon.

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten:
Tror inte det, många flyttar har gjort att mitt pick och pack har minskat betydligt med åren.

49. Flirtar du mycket:
Skulle vilja testa om det funkar fortfarande, fast man är fyrtiotaggare och allt, men nä, kommer ju inte ens ihåg hur man gör och blir tom förbannad när folk "stöter på mig" i SL

50. Vart togs din profilbild för din blogg:
Har inte en susning, antagligen på muggen för där är det bäst ljus... Ska byta ut den omg tror jag!

51. Kan du byta olja på bilen:
Absolut INTE, kan knappt fylla på kylarvatten längre, minnet är inte som det var och bilarna har varit för många, kan nog leta mig fram till oljestickan och fylla på mer olja men inget byte nej!

52. Har du fått fortkörningsböter:
Blev varnad en midsommardag men han var snäll och surade bara lite istället, vilken dag att bli stoppad av en polis va?

53. Vilken var den senaste bok du läste:
Jag väljer livet av Sabine Dardenne och Min far hade en dröm av Barack Obama. Läser nästan alltid ett par, tre böcker samtidigt.

54. Läser du dagstidningen:
Läser en massa tidningar men bara på nätet, vem har råd att prenumerera på pappersversionerna numer? (sen är jag alldeles för trött för att sätta mig och bläddra IRL...hehe) IRL - In Real Life, dvs "på riktigt"

55. Prenumererar du på någon veckotidning:
Kan få ett anfall och prenumerera på Allers eller nån annan tanttidning... korsorden är nämligen bäst i just de sorternas magasin...

56. Dansar du i bilen:
Förr om åren, när vi hade bil, kunde man nog se både mig o dotra dansandes järnet under färd, inte lika ofta numera dock!

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast:
Efter 3 år i Lappmarken utan nån reklamkanal längtade jag tillbaka till Radio rix MEN då den kanalen försvann hamnade jag på Mix Megapol...ligger ju på samma kanal nämligen så det blev ett automatiskt byte kan man säga!

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper:
En massa siffror som jag redan glömt bort vad de betyder...hmmm telefonnr? Konto?

59. När var du i kyrkan senast:
På svärfars begravning.....

60. Vilka personer utmanar du:
Eftersom att det här är ett ganska mastigt projekt att ta sig igenom vet jag inte vem/vilka jag ska attackera... Återkommer strax med de stackarna hihi!

Börjar friskt med Erika, Lindis, dotra givetvis! Släpar med mig systerdottern också, här ska Yksi få kämpa med och sen alla andra som vill, be my guest :-)
1 Lina:

skriven

ha ha ha, ser att nån haft tråkigt =)

Jo dramaqueen är jag och det står jag för..massor! he he.

Nu är jag tillbaka i bloggen igen. Lätt uppladdad!

Kuken på dig!

2 Lindis:

skriven

hehehe den var lång, inte sugen att göra denna lista nu men kanske sen hihi kram

3 Ea:

skriven

Åh herregud vilken utmaning. Den där listan kommer att ta hela morgondagen att fylla i :).

4 Anna:

skriven

Hihi!

Flera goa skratt blev det...

Men en sak slog mej som en blixt från en klar himmel... Och det är vilken skada DYNGSNYGGOT gör på sin son, eftersom han också har tandbrygga (förvärvad efter ett brasilianskt gatuslagsmål) och det faktum att han brukar leka greve Dracula... asg

Men jag tycker inte att G har sett skräckslagen ut, och det kanske beror på att pappsen utför konststycket det innebär att "gömma tänderna" inne i munnen, helt opåverkad... fniss

Kram på dej vännen!

5 Jag:

skriven

Men du????Pepsi till frukost!!! Hallå??? HAr du hört talas om kostcirkeln!!!

6 Jag:

skriven

Har otroligt svårt att äta frukost... Brukar faktikt bara bli ett glas juise!!! Lunchen blir lite bättre...Men är oftast ingen stor ätare då heller...Men middag o kvällsfika brukar gå ner...Speciellt om jag inte är själv... Ids ju inte laga mat när jag är ensam...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: