- Ska vi bevara vårt språk?

Finns en reporter på Dn, Lotta Olsson, som startat en kampanj för att bevara ord, kul initiativ tycker jag fast jag själv tycker att det faktiskt finns en hel del ord som borde få försvinna i glömskan....eljest är ett sånt ord, smaka på det bara....eljest.... Huvva...

Kolla in artikeln här och känner du att du vill fylla på hennes ordlista är det bara att maila till henne här,  [email protected]

Funderar på vilka ord jag själv vill bevara.... oomkullrunkelig... hmmm, nja, det är ju bara för att det är så oerhört fult och eget och... lite halväckligt, eller hur?
 
Nä, har inte tid att sitta här o svamla just nu ändå, ska iväg till apoteket och fylla på alla lager, bär ju iväg till solen o fisken (?!) senare i eftermiddag. Väldigt viktigt att vara uppackad och klar senast kl 21 nämligen, Morden i Midsomer, visst kommer ni ihåg?
1 Angelica - fyrbarnsmamman:

skriven

haha, jag som använder mig av eljest lite nu som då ^^



Ja jag kan tänka mig attd et vattnet är fruktansvärt kallt ännu. Det var rätt kallt bara här i sjön eftersom det knappt har varit ngn värme ännu.

2 Jag:

skriven

Jag har en nalle hos mig som jag vill att du ska ha =-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: