- Nyvaken och konfunderad, väldigt tung glasflaska, eller?

Vaknade vid tio-snåret idag igen, så nöjd över det då man både får sovmorgon och ända kommer upp i hyfsad tid, och allt utan alarm!!! Kan jag bara behålla den tiden när jag är tillbaka i stan blir allt så mycket enklare, synd när man sover till 13-14 på dagarna.....

("Slår upp" dagens VK, vad ska man säga nu när vi ju inte sitter med våra härliga papperstidningar utan blippar fram dem på datorer..... Saknar både formatet, lukten och känslan av nytryckt papper mellan fingrarna..= )

Det jag vill komma fram till är en liten artikel om en stackare som fått en glasflaska på framrutan på sin bil.... Här är det lite knepigt då jag ju inte vet om det bara är skallen som snubblar iväg med mig på morgonsidan eller om jag hittat ett "rätt" fel, hänger ni med? ;-)

"Bilrutan krossad av kastad flaska

En kastad flaska från en balkong hamnade
på framrutan till en personbil som krossades."


Mitt i allt mitt grötande med ord hittar man nämligen en finsmakare, jag älskar ord precis på samma sätt som jag älskar god mat. Jag kan känna vad som är rätt eller fel, kanske?, kan ana mig till en perfekt kombination, av maträtter alltså hehe,  men lyckas väldigt, väldigt sällan på hemmafronten.. Det blir helst en jädra soppa av alltihopa...

MEN
om man läser raderna ovanför
visst kan det bli helt olika saker av dem?
Om man nu betonar det annorlunda alltså..

BILRUTAN krossad av kastad flaska - enkelt, då ser jag det på en gång, men då måste jag skita i raderna efter...där kommer krånglet!

En kastad flaska från en BALKONG hamnade på framrutan av en BIL som krossades..... Eehhhh, nääää?
Mina snabbläsningssnubblingar: Krossad BALKONG hamnade på FRAMRUTAN utav PERSONBIL.... que?

Såhär kan och håller jag oftast på med allt jag läser i nyhetsväg, ibland tror jag att det blivit nåt fel uppe i huvudet på mig då jag ofta får till det med en snuskig twist, det här vet särbot ALLT om, men antagligen så är det bara segkopplingarna i min skalle av pillsen som bromsar på nåt särskilt ställe så tanken hoppar över, enkelt förklarat, och snubblar sig fram liiiiite segare i huvvet.... men kul har jag, så länge jag hittar fram till den korrekta meningen med självaste meningen....

Nu ska jag ta min blåa högerarm, hatar bärbara datorer, hur får ni kroppen att fungera kring dem??? och masa mig ut i värmen, mogoncigg och dagliga plinget till modern står på agendan!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: