- När man behöver lite distans

till sina oftast jädrigt banala och vardagliga problem kan det vara en lisa för själen att titta in hos nån av alla fina bloggerskor som finns här ute på nätet! Jag har ännu en kämpe jag brukar följa, min kamp består mest i att inte överösa hennes blogg med massa svamliga kommentarer dock, för även om jag tror mig vilja så väl är det inte alltid så lätt att följa med i mina tankegångar, har jag fått mig förklarat en gång eller två ;-)

Hemma hos mamma Kristina och döttrarna Emma och Hilma är inte längre livet en självklarhet, först förlorade de sitt hem i en stor brand onsdagen den 23/7-2008. Som tur var befann sig varken pappa Magnus eller mamma och barnen hemma men branden var ett faktum, hus och hem försvann i ett ögonblick.

Vi läsare har fått följa familjen på deras väg "tillbaka" hem igen, det är inte bara att starta om igen utan där och nu startade kampen för att få må bra igen, hela familjen, tillsammans... När allt verkade ha fått komma iordning igen så hände återigen igen det ofattbara, Kristinas man Magnus rycks bort i en olyckshändelse, och nu står hon ensam kvar med sina barn....
 
Det har nu gått knappt 3 månader sedan han avled och kampen fortsätter, alla vi som har barn vet ju hur svårt det är att orka med samtidigt som man bara måste, kanske det är räddningen ibland även om det så ofta kan kännas som helt oerhört, otroligt, omöjligt...

Hittade den här underbara affischen/tavlan på nätet som jag tycker passar så bra för dig, Kristina, just nu! Även om vi människor är allt annat än änglar ger mig symboliken i tavlan en bild för hur jag tänkte när jag svamlade iväg i en av mina kommentarer hemma hos dig!


Konstnär: Hugo Simberg
Vill du köpa en affisch så klicka här



Även om inte alla förstår, eller knappt ens någon, så har vi alla en sorg och vanmakt inom oss.... Såhär tänker jag mig att du skulle behöva få ha det ett tag, precis så länge som du känner att du behöver, och även om det ljusnar, man läker, så är det nu som räknas. Nu önskar jag alla ett par "bärare" tills vingarna bär igen!
Kategori: Ont
1 Lindis:

skriven

Så fint inlägg du skrivit!!!! Kram

2 Linnea:

skriven

Hittade hit via Lindis.



Vilken passande bild du hittat till Kristina, jag följer också hennes kamp genom bloggen.



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: