- Midsommar á la Sverige




Eftersom att vi ju befinner oss i Sverige så regnar det, ganska halvruggigt kallt ute och ett strilande regn, som vanligt ;-) Vi sov länge, som vanligt och blev väckta av grannen på berget, som vanligt men har faktiskt smaskat i oss frukost vilket är helt annat än nåt vanligt i vårat fall!

Det blev jordgubbar med grädde och socker, så gott och så länge sedan sist, som tur var har man ju ett särbo som är duktig och kommer ihåg min mage vilket innebär att jag också kommer att få sitta med de andra och ta mig en öl vid elden, om det nu slutar strila regn förstås, så dagen kunde nog inte ha börjat bättre!

Har med mig kameran men saknar solen, kanske inspirationen också?, för att ge mig ut och jaga motiv, men kanske får jag nån liten bild från ikväll åtminstone även om jag är värdelös på att fånga människor på bild. Jag är mer en träd och mur-fotograferande litentanta kan man summera det hela!

Blir ivf blogglöst, uppkopplingen uppe hos svägerskan är än värre än här, hur det nu är möjligt och det känns ganska korkat att sitta bland folket och kämpa med några intetsägande inlägg en dag som denna =)

Ha det så bra, må solen skina hemma hos er och håll tummarna för att de där sviiiiiiindyra "myggdödar"-apparaterna verkligen fungerar också, annars blir det inomhuskväll för en annan som ju hunnit bli avvand från myggen på det här året som gått sen jag och dottern flyttade tillbaka till Umeå!

(åsså skål också, såhär i förhand, har nämligen säkra källor som säger att vissa här ibyn, de har redan svept sin första, kanske andra också? midsommarbärs!)
1 Lindis:

skriven

Ha en jättefin midsommar vännen! STOOORA varma kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: