- Jag svettas.....



Kanske det inte ser så dramatiskt ut på prognosen men vet ni vad? Jag lovar att det känns av här inne i inlandet.... Var 28.3 grader när vi kom hem från ån, luften blir mycket mer uppvärmd här än ute vid kusten, hemma i Umeå alltså och nu verkar det också som att inte bara mygg och knott kommit igång utan även de där stooooooooora bromsarna, bremsen säger ju en del....

Har varit en härlig dag fast jag inte är direkt gjord för hetta, har lite taskig värmeregulator numer och det blir liksom överhettat på en gång... Inga fiskar blev det, inte ens ett litet hugg, men sen kom en av halvårs-byborna med sitt långspö och plockade först en liten öring, den fick gå tillbaka, sen två harrar medan vi satt som ett gäng fånar med vårt parasoll och campingutrustning från 50-talet :-)

Men huvudsaken är att man mår bra, utan parasoll hade nog tom soldyrkande svägerskan givit upp en dag som denna, det var bara att resignera inför fakta och lyda sin kropp, skugga, mer skugga och återigen än mer skugga var vad skallen suktade efter så ett tag satt vi som tre fjantar ihopklämda på den lilla gnutta skugga parasollet gav.. hehe, inte särskilt svenskt va?

Om jag inte var så feg, fortfarande lite osäker på att ge mig ut och simma på okända ställen, eller på djupt vatten kanske jag skulle förenkla det hela, så skulle jag följt med henne på en simtur uppe i ån nu ikväll, men vad gör jag om jag krampar mitt i ån? Sånt finns ju faktiskt i bakhuvudet på en epileptiker fast jag är i hyfsat bra form nuförtiden, var smart som en fiskmås och var bara tvungen att ta liiiiite färdig beasås till våra grillade kotletter också.. Vilken tur att jag inte var den enda som var sugen på att åka hem tämligen omgående efter det då, kör en toakväll ikväll verkar det som men det är också ok, får bara ta magen lite mer på allvar och faktiskt hålla mig ifrån sånt man får sin rännskita av, punkt.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: