- Jag är en töntig morsa, du med?


(en bild från en kväll ett par somrar sen,
ni vill inte veta mer om den kan jag säga men jo, dottern fick
haka på in på uteserveringen ett tag *nickar*

jag o jobbarkompis o dotter satt o jäste utefter älven ;-)  )


(först och främst vill jag tala om att blogg med sitt publish.me, ubuntu med sitt tjafs eller firefox, eller kanhända fd NMT som heter nåt annat nuförtiden är MINST lika töntigt för det strular bara hela tiden för mig....)

Vad gör en töntig morsa? Jo, man kanske envisas med sina -Men jag förstååååååååår, när jag var ung (?!?) så gjorde jag precis likadant, eller varför inte -Jag minns när jag gjorde si och så...., varför inte lite sånt som -Du vet, jag liftade ju överallt förr om åren och -Jag gick ut med BARA 2,3 i betyg när jag slutade nian...

Varför ska man älta sånt som ungarna ger fullständigt f-n i? Inte tusan lyssnade jag på nån töntig förälders stenåldershistorier om hur det var "förr i tiden" när jag var tonåring..... hellre dog jag ju, jag menar, herregud, då var då och jag är ju unik...på nåt vis ;-)

Jag envisas med att tjoa könsord, använda för mycket svart kajal, som ju knappast är modernt numer och allra helst inte när man är morsa?! Jag har iofs slutat med trasiga jeans då jag snor av dottern hennes hela brallor, hett tips till er andra fattiglappar, ungarna har ju alltid mycket snyggare kläder än man har själv, visst är det så? Jag älskar mina fejk-Converse även om de nu då råkar vara moderna igen och jo.... fortfarande kan jag drömma lite om en piercing minsann :-)

Jag hälsar min allra första svärson med ord alldeles, och lita på mig när jag säger, alldeles för GROVA och svulstiga för att komma från en svärmorsa och jag älskar att babbla fjortisbloggare med dottern över middagen...

Så töntig är jag, förresten, jag är en dataspelsnörd utan dess like också, jag skapar avatarer på onlinespel som är helt horribelt vanvettiga på alla sätt och vis om man nu ska leva upp till sina feminist/vänsterradikala och hej hopp åsikter och jag är en svammelkuse utan dess like...

Skulle DU vilja ha en morsa som mig?

Nää, trodde inte det heller, men så kan det vara, för grejen är att jag visst inte slutade att vara mig själv "bara" för att dottern anlände, jag bara....bromsades upp i utvecklingen på vissa plan och där har jag visst stannat, men så kan det vara, en töntig och storkäftad morsa som mig är ivf en morsa, bättre en morsa i näven än tio i skogen kanske man kan säga?

1 Jag:

skriven

Du har så rätt min vän... Jag ska verkligen inte tappa bort mig själv igen... De är de sista jag vill... Jag ska ställa krav... På att han också ger,inte bara tar... Han bad faktiskt om ursäkt i kväll...för sitt beteende... Alltid något...

Men saken är den att jag var själv där han är nu för inte så länge sedan ... Så jag vet hur svårt de blir att se hur andra mår... Man har fullt upp med sitt eget mående...

Men jag lovar...Jag ska inte gå ner mig totalt i detta... Han måste ju klara av de själv... Men de är svårt att stå på sidan om...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: