- Jädra fiskar...

Så, nu har årets första fisketur precis avhandlats.....särbot fick TVÅ fiskar, tom en Harr vilket inte är det vanligaste när vi är ute o dammsuger ån efter aborre... (hjärnsläpp, hur stavas abborre?) Själv försökte jag fota, funkar inte när man som jag är en värdelös tävlingsmänniska som surnar till helt när nån annan har tur och inte jag...

Nå ja, mitt i maten just nu, särbot sitter vid sin eldstad, eller grill kanske man borde kalla det eftersom att han ju faktiskt har ett galler. Här blir det inget avancerat utan bara kött, marinerat, pompa och hemlånad beasås från svärmora. Är riktigt ovant att inte kunna smita om affären så man vänjer om sig snabbare än man tror, å andra sidan är det bra mycket billigare då man ju får laga soppa på den spik man redan har liksom :-)

Vädret är väl sisådär, var en liten gnutta sol när vi var ute på ån, men givetvis en gnutta regn, som nu, midsommarhelgen är säkert en av de mest nederbördsrika helgerna i Sverige börjar det kännas som....

Lite tråkigt att inte kunna lägga in nån bild men så är det, fast särbot skryter upp sitt Ubuntu så är det ju en del saker som är ganska kass med det operativsystemet, ingen idé att plocka med sig kablar till kameror eftersom att den inte accepterar programmet ändå... Ni får tro mig på mitt ord helt enkelt, mygg i massor, skotrar i tio-tal och cirkus en eller två veckor senare blomming än hemma i Umeå.

Ha det bra vänner!
1 Lindis:

skriven

Attans med fisken, bättre lycka nästa gång =)

Kramen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: