- I think I've died and gone to heaven!




Äntligen har fisken kommit igång i ån!!!!!!!
Jag är totalt salig, fotolös för stunden givetvis och nä, det
är inga 10-kilos bestar jag pratar om men skit sak samma,
äntligen har det börjat att nappa och äntligen kan jag sluta
sura och bara vara den där härliga, bitska, retfulla litentanta
som ju särbot känner så väl.... hehe!

Om han har saknat henne däremot, det förtäljer inte den
här historien men jag hoppade mellan om "tävlingen" skulle
vara i antal fisk, vikt, kanske flest sorters fisk, ganska korkat
då det mest är gädda och abborre vi drar och harren går i
retur då vi inte äter den....eller helt enkelt störst fisk?

Nu vann jag ALLT.... flest, mest, BÄST
mer begär jag inte, och på köpet fick
vi en helt sagolik "nästan" solnedgång,
tonvis med mygg och brännmya och en
viss frossa då temperaturen äntligen
gick ner under 30 grader....

Bara härligt, jag menar, JAG VANN JU!!!
För det är bara det allt handlar om, tyvärr,
fast jo, jag älskar fisket givetvis men de här
tomma kasten som varit sista veckan hade
nästan tagit bort all min längtan efter fiske...

MEN JAG VANN!!!!!!!!!
(o dottern vet, hon har blivit ständigt uppdaterad
via mobilen...till hennes glädje ? njae, men ändå,
hon förstår mig, vi är födda vinnare vi alltså !)

Och precis när vi var på väg att dra oss hemåt med
båten så small det till bara, spinnaren var banne mig
över vattenytan och pang satt där kvällens näst största
gädda..... Salig är jag :-)
1 Emelie:

skriven

Åhh tack så jätte mycket :* Du anar inte vad glad jag blir över att höra sånt! :) Och jag håller helt med dig! Jag tycker att den får ut sin rätt bättre med en enklare bakgrund, annars hade det blivit alldeles för mycket! Jätte kul att du gillade budskapet kring den :) Välkommen tillbaka! :D Mysig blogg du har!



Ha en fortsatt fin dag i sommarvärmen!

Kram

2 Sussi:

skriven

Hahaha.. underbart inlägg!! Grattis grattis!!

Jo det är klart att du ska prova på flugfiske men jag varnar dig, det är beroendeframkallande minsann.. Men jag fiskar fortfarande med spinnare och wobblers då coh då för att inte bli så ensidig!!

Skitfiske tills nästa gång!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: