- Har faktiskt varit riktigt upptagen idag, eller igår kanske?

Somnade alldeles för sent i tisdags kväll, onsdags morse så det var en ordentligt trött litentanta som körde iväg till låssasjobb idag. Där har det visst blivit liiiiite rörigt såhär i början av semestertiderna, fiskförsäljning och fileéande gjorde våran kyl till en ordentligt illaluktande lokal och jag flängde mest mellan olika saker hela tiden. Inte den bästa på att organisera arbete kan man enkelt sammanfatta det hela men jag kom mig iväg nästan helt o fullt i tid ivf :-)

Sen var det bara hem en kortis, byte av jobbaruniformen och en snabb treo med bloss och telefååååånerande på balkongen innan jag stack vidare upp på kardiologen. Verkar ha blivit det nya stället att hänga på numer ;-) Väninnan från gamla "hembyn" ska ju in för byte av sin pacemaker/ICD-dosa i morgon så vi tänkte oss att hinna göra "stan" en gnutta...såhär veckan före pension... dålig planering av kardiologen kan man tycka dock hehe!

Vi hann med att smaska på Great Eastern här hemma, jag bröt mig invanda mönster med 4 små rätter utan fick istället in en enorm portion med friterad kyckling och sötsur sås! Var riktigt gott måste jag erkänna, jag som driver med alla Höglänningarna som alltid ska till sin Kina-restaurang o äta när de är här i storstan...

VI ökade på onyttighetsintaget med en sväng om Godishuset, hon fick en kort visning av en stökig och dammig lägenhet och sen var det bara att återvända till sjukan för tv-stund på hennes egna rum! Inte helt fel det heller men nu mår jag tämligen illa... i kylskåpet finns också en folieform med en portion ris och friterad kyckling men den ska jag hålla mig ifrån, bara för att magen är lugn och go så ska jag inte överfylla den, inte mer än vad den rymmer ivf och nu är det ganska smockfullt måste jag erkänna...

Har ivf landat framför datorn, stoppat i mig min kvällsmedicin och  första omgången sömnisar, hoppas att kroppen på nåt vis signalerar lite tidigare trötthet för jag hade ju tänkt kunna vara nåt sorts sällskap i morgon för kompisen också, fasta från midnatt tills operationen som blev framflyttad från mitt i dagen brukar kunna öka på tristessen av att befinna sig på sjukan...  För lite är det ju som modern säger, det enda man gör när man ligger inne är väl att äta, äta och äta ;-)

(förresten, har kommit på en ny maxgräns för vad jag FÅR/bör.... lyfta åt gången, 21,6 kg! visst är jag duktig, jag var nämligen en sån som slet som ett djur förr om åren, nu ska jag TÄNKA före är tanken och just den där vikten kommer sig av att tre kartonger fulla med smörgåsmargarin väger just så mycket, så enkelt var det!)

1 Lindis:

skriven

Tänker på dig, kramar om


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: