- Gomorrstudsen avklarad, godnatt!




Här har vi ett riktigt fult collage på en riktigt irriterande bil.........
Någonting vill inte riktigt, där har vi en beskrivning av  hur morgonens
utflykt till buss-station och avlämningen av dotterns vännina
där den började jävlas med mig.....

Jag är inte en sån förare som en bil, allramest en Jetta, ska gå
i strid med kan jag konstatera!! Har man vakat för att skjutsa så
borde man väl ändå kunna begära att den vita faran kunde stå till
tjänst med en spinnande motor?!

Kan bara hålla med modern, nåt är fel, bara det att "nåt" ska inte
felas i gryningen, i spöregn och på en parkering där backning var
obligatorisk......

Lilla vita faran är nämligen en automat..... need I say more?
En automat som lägger ner, tappar draget, strömmen? livslusten
eller vad det nu handlar om kan välan vara lite schysst och åtminstone
ta den fighten med mig en annan dag....

Hoppade iväg från vännen ned till älsk. lite hopp, lite studs och lite oops,
nu lyser batterilampan JÄRNET och jag har banne mig noll kraft i bilen..
Trodde att det var kört där och nu, snedparkerad utanför Coop, givetvis
mitt för där deras leveranser kommer *suck*

Men, trägen vinner, till slut, och steg för steg, eller snarare hopp för hopp
tog jag mig nästan ut på ÖK.... vilken underbar väg att prutta fram på en,
en o en halv cylinder........

Stopp på bilen, jaha, i med Park igen, gasa varva, liv i motorn åsså över till
Drive.... ingen mjukstart ut på vägen direkt och givetvis så står nån gubbatjuv
där och packar ur en bil......

Själv hängde jag över ratten, rensade åtminstone den gatan från allt det
minsta rädd för svordomar och hopp och studs, hur man nu lyckas hålla
några varvtal igång på den där f-bannade vägeländet...?????

Studs över alla bulor de bara älskar att göra här i Umeå,  inte så jädra
genomtänkta och underbara när man kämpar med en skrånglande
automat, inte alls underbara på nåt sätt.....

Tror tom att han hann ringa snuten, mer fyllestyrningsvarning på en bil
kunde det väl nästan inte bli, speciellt inte med min kroppshållning och
evigt pågående svärande inne i kupén..... Var ju tvungen att ha öppet
fönster för att minimera elåtgången, amatördiagnosticerade hejvilt men
svor nog mest för att det är så ini bombens bra m automat tills de stannar...

Vad gör man då?!?!?!

Nu fick jag dock hem den till vår parkering, ställde mig bredvid särbots trygga
740 om det bara är så att batteriet strular, men det känns inte så heller, har
en teori om generatorn men jag vet ju inte...

O tänka sig, särbot var inte ett piss intresserad av att sätta en diagnos heller
när jag kom inrusandes m en puls gränsfall 200, snålt tyckte jag, det är ju
han som kan bilar, eller nåt, och han hade ju sovit i ett par, tre timmar......


Om en förhoppningsvis lite piggare moder tittar in här på bloggen idag kan
jag bara meddela att din bil nog står bäst här tills den varit till farbror doktorn...
Ingen hit om det lägger av nere i ditt garage, eller hur?
Man måste nämligen ta hit/dit bärgaren om det är slutkört....
går ju inte ens att rulla den ur vägen om det skiter sig....

Trevligt va,
en tidig födelsedagspresent och allt ;-)

Men
verkstad
jo,
ordentlig genomgång
säkert något som måste lagas
alternativf bytas ut.....

Kan ju iofs vara lämplig tid just nu,
du tar det ju ändå lugnt med bilkörningen
ett tag och jag, jag är ju van att gå :-)

Men nu har jag tagit mina snabbverkande
sömnisar, hela 2 stycken (vilket inte är en överdos)
och hoppas på en snabbt insomnande
sådär
PANG BOM!!

vi säger väl så att jag ringer i morgon kanske?
är ju kort ett gäng timmar efter i natt....hehe

Och vad gäller tyckandet om bilar,
bra att ha när de går, tråkiga att
ha annars....

God natt o vakna gott!


1 Ea:

skriven

Haha, jag kan inte minnas senast när bloglovin'-ikon blinkade klockan 08:30 på en lördagmorgon. Tack för läsningen till morgonkaffet :).



Angående länkarna så är dom ju bara sjukt irriterande. Har inte upptäckt förrän på senaste tiden att reklamen tar och gör länkar av sig själv i min text. Jag måste få bort det på något sätt för några pengar att prata om tjänar jag inte.



Sov så gott nu, vi ska jaga myror :).

2 gladulle:

skriven

oj oj oj så det kan gå,

hoppas du får en bättre dag när du vaknar nästa gång.

3 Lindis:

skriven

Huva, lät inte som en vidare bilfärd inte.. Kramen och nanna gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: