- Troliga siffror, mindre sjuka o deppiga?

Jag orkar inte ens försöka vitsa till det här, siffrorna från Alecta talar sitt eget språk, eller hur ska jag få fram det? Tydligen är tjänstemän numer mycket friskare än före 2007........

"Sedan 2002 har antalet nyanmälda sjukfall som varar längre än 90
dagar minskat stadigt.

Mellan åren 2008 och 2009, har 7 019 sjukfall nyanmälts. Det är en
minskning med 40 procent jämfört med 2007 då 11 756 nya sjukfall
anmäldes.

Diagnosen, reaktion på stress, som sedan 2001 ökat sin andel över
tiden, är nu lägre än 2001 års nivå. Mellan åren 2008 och 2009 hade
1 871 sjukfall med någon av dessa diagnoser nyanmälts.

Motsvarande antal 2007 var 3 880. Detta ger en minskning på 52
procent. För samtliga tio-i-topp-diagnoser är åldersgruppen 59 år och
äldre den friskaste åldersgruppen. "


Läs hela eländet här

Är det bara jag som kommer ihåg att de ändrat riktlinjerna för sjukskrivning i landet??????? Tror fan att psykisk ohälsa har minskat vad gäller sjukskrivningstider, de har ju INGEN sjukskrivning numer!!

Orkar faktiskt inte lägga upp alla länkar som finns, tiderna för nutida sjukskrivning, vilket tex innefattar en max 5-veckors sjukskrivning efter hjärtinfarkt och 2 veckor vid epilepsi... helvetiska tider väntar kära medborgare, ni andra trasiga och även ni friska, en dag står ni där och då känns inte de positiva siffrorna så jädra positiva längre.... Jag som både har ont i rygg, nacke, neurologiska "problem" och inte alltid kvittrar, jag torde väl bli helt utdömd i alla läger antar jag!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: