- The paradise of mosquitos.....

- Eftersom att första svängen ute på ån var totalt sönderbiten av alla bromsar var det kanske svårt att toppa det, kära Moder Natur, men grattis, DU lyckades.........

För er som drömmer er bort till Lappland, öppna vidder, svarta tjärnar fulla av ädelfisk och midnattssol.... jo, jo, allt det finns men också en EXTREMT insektsfylld natur... Fullständigt impregnerade mig med myggservetter innan avfärd, sånt som är lite mindre skönt när man är lite sådär rödmosig i huden efter dagens solgassande... blir lite som jag kan tänka mig en tvätt med tvättlappar indränkta i aceton eller nåt.... SCHVIIIII NALTA... Fyllde senare på med myggspray också förstås!

Fisket gick väl sisådär, tills jag surade ur, eller ledsnade på myggorna och började frysa så smått.. Vi vände hemåt efter 24 och tuffade fram i sakta mak efter vår lilla å när särbot var absolut tvungen att kasta lite till! Han hade missat en fin firre på vägen uppför ån och eftersom att jag hade hyfsat flyt var det ju nån som ville toppa mitt fiske, fick mig en Id idag igen nämligen och hanses stora (läs minimala...) gädda var inte så mycket att babbla om i storleksklass åtminstone. Givet måste jag ju kasta igen, aldrig ge upp, tjurigast är jag och vips fick jag ett bottennapp... ett bottennapp som rörde på sig, ännu en STOR gädda och den här gången var det en tjurig en.

För att göra en lång historia kort, jag är ju livrädd för gäddorna, allrahelst de stora, och den här kämpade lite väl mycket för mig, vi fick oss tom en svängom i båten minsann, jag valde alltså att lämna över spöet till särbot... När han väl kände att det började vara läge att håva upp den så inser jag hur inihelvetes feg jag är, inte ens det vågade jag... *knallröd* Men, har man en lappförsedd pirat till särbo så vet man ju att han kan sin grej, vi har väl alla ser hur piraterna funkar?  och väl hemma var det dags för fotografering...

INTE.... jag blir ju tokig på alla mygg, försökte stå ut, icke då, till slut gav jag bara upp och mer eller mindre rusade in, våra fina fiskar ligger numer ute till beskådande på gården.. Hoppas bara att ingen räv kommer o tar dem, eller björn..huvva..

Nu måste jag i säng, har ju inte många timmar sömn på sista dygnet och vill som sagt var hålla lite koll på epn o allt, ha det bra, hoppas ni har mindre mygg och tjoflöjt på er!
1 mamma:

skriven

Usch dessa hemska mygg och broms och allt vad det är, synd att dom finns dom stör ju ganska mycket eller. Lycka till med fortsatta fisket en riktig ädelfisk skulle väl inte sitta ivägen?

Kramar på er


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: