- Ta farväl tillsammans?




"Efter 54 lyckliga år tillsammans beslöt de att avsluta sina egna liv
hellre än att fortsätta kämpa mot allvarliga hälsoproblem.
De dog stilla och på ett sätt som de själva hade valt"
meddelade barnen.


En kort notis i dagens Vk fångar min uppmärksamhet, Dirigent död på självmordsklinik Jag är kanske inte medel-Svensson när det kommer till sådana här frågor men min reaktion var ganska omedelbar: Vilket värdigt sätt att få avsluta sitt liv, vackert att få somna in tillsammans med sin livspartner.

Hur känner och tänker du inför en sån här artikel? Är det bortkastat, moraliskt förkastligt, förståeligt, eller kanske bara konstigt? Jag tror, och det är ju allt vi kan göra inför en sån upplevelse och handling som ju är det mest definitiva val man någonsin kan göra i sitt liv, att skulle jag förankrat en sådan tanke hos mina anhöriga, i mitt fall handlar det ju om min dotter då jag inte alls planerar att försvinna på mycket länge ännu, att det mycket väl skulle det vara ett bra sätt för mig att gå bort, den dagen det närmar sig.

Men det är ju min direkta reaktion just nu, inte hunnit tänka väldigt länge och tänkte bara skriva i nuet, vi vet ju aldrig vad framtiden har i sitt sköte....
1 gladulle:

skriven

Nu när jag kan ta livet av mig så VILL JAG INTE, den dagen jag vill klarar jag antagligen inte av det.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: