- Oj.................. lite paff blev jag, minst sagt!

På tal om det jag just skrev, nu har jag varit och sabbat för farbror Blå misstänker jag :-(

Eftersom att jag ju bor såpass nära, vi talar meter, inte km direkt,
så tog jag på mig dojjorna o trampade på genom mörka skogen,
iväg till branden alltså....

Man är ju både sådär sjukligt nyfiken, känns mest olustigt nu dock,
och faktiskt en hel massa orolig, bränder är inget man ska ta lätt på,
om inte annat så har verkligen Kristinas blogg lärt mig en hel massa
om hur katastrofala följderna kan bli för en familj, så jag gick helt enkelt
dit och stod som ett fån och tittade...

Det brann fortfarande, dock bara under taket efter vad jag kunde avgöra
men det är väl allvarligt nog för vi pratar om bostadshus bara några ynka
meter ifrån det där huset! Tänkte att nu, nu måste det  ivf vara hyfsat säkert
att trampa omkring i mörkret för ingen idiot till mördare eller våldtäktsman
kan väl våga sig dit med så många brandmän och poliser i krokarna..

Hinner bara hem igen, fortfarande med särbot i telefon, och vips så ringer
det på dörren!! Mitt i natten, huvva, sånt gillar jag inte riktigt men det är ju
klart att man öppnar och vad hittar jag där ute om inte en STOR schäfer och
en kille som tjoar:

-Hej, vi kommer från polisen!

OM jag fick puls? Jo, gränsfall hjärtattack kändes det som, det visar sig att
hunden plockat upp mitt spår från kvartersgården och ända hem :-O
Nu var det en väldigt trevlig farbror Blå, en ung civilare, som direkt tog bort
mig som någon att misstänka för någon kriminell verksamhet (hoppas jag
 ivf!) så han sa mest tack och adjö, jag klämde ur mig något om att jag ju
faktiskt hade duschat idag, hur korkat var inte det då?! och han hastade
vidare, så onödigt att jag ens stövlat dit känner jag nu...

Nog hade det varit bättre om inte jag lagt ut något villospår för stora vovven,
kanske de kunde ha hittat av ett riktigt spår istället?

Så nu sitter jag här och känner mig för jävla usel, klantig och korkad... Blir helt
enkelt en note to myself: Gå inte ut och stör när det händer nåt håll dig ur vägen,
vid datorn gör jag förhoppningsvis minst skada......

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: