- Google Online Promo © 2009!

"GOOGLE GIVE-AWAY WINNING NOTIFICATION!!!
This E-mail is to inform you that your e-mail emerged as a winner
of £500,000.00 GBP (Five Hundred Thousand British Pounds) in
our online Give-away draws."


Äntligen går något min väg, jag har lyckats, jag kommer
att bli rik och jag kommer att bli det alldeles precis NU!!
hehe



Hoppas ni har lite koll på vad ni får för mail, det är mycket
skit som snurrar runt i cyberspace och många är de som
faktiskt läst sitt mail, blivit överlyckliga och glada i hågen
svarat....

Som i det här fallet, det enda de "kräver" av dig som vinnare är:

"To claim your give-away prize, send the following.
Your full names................. , sex...............................,
Location............................Alternate e-mail address..................
Your winning details.................
To your processing agent (Mr Grahams Benfield)
who have been assigned to handle your winning
file and payment processing.
"

Om man kollar lite noga på mailet ser man tex att avsändaren,
i det här fallet en viss Karen Edwards återfinns på en email
som inte har något som helst med google att göra:
[email protected]

Där har ni en ordentlig varningsklocka, varför skulle du vinna
ett Google-lotteri via en kvinna som inte ens har en email kopplad till just gmail?

Vill du läsa på lite mer om de här nätlurendrejerierna så finns det en uppsjö med
länkar, bara att klicka på någon här nedanför och läsa lite mer!

 - Google Online Promotion (a Laughable scam)

- Scam and Eggs Det här måste ni läsa, han är helt underbar!


Äsch, nu fastnade jag på Scam and Eggs,
lova att ni sätter er och läser igenom hans
helt vanvettiga svar på de vinnar-mailen och
all annan dynga han fått,
ett gott skratt förlänger ju livet och just nu
kan jag bli en hundra år minst =)


1 Anna:

skriven

Ja du, det finns "juveler"... L

...och precis som du har jag ju tidigare tillåtit...

Sanningen är den att det inte bara handlade om ett frieri, utan det kom EFTER att han bl a tyckt att jag skulle vara tacksam över att han inte brydde sej om att jag varit gift med en utlänning...'

Eeeh...?? Need I say more...

Det är konstigt hur snabbt en potentiell drömprins kan förvandlas till en ful groda... fniss

Måste säga att det är bra att kika in till dej för du har enorm bloggkoll och jag får alltid nya bloggförslag när jag kikar in här. L

Kram vännen och ha en bra lördag!

2 Karin:

skriven

Hej !

Som svar på ditt inlägg i min blogg, kan jag säga ;



Visst finns det mycket mygg i Norrland, men det råkar faktiskt vara så att vi har haft rekord i antalet mygg här i trakterna i flera år nu ( alltså inte flera år i rad, men under myggår. 2000 slog vi världsrekordet rätt rejält...)



BTI har använts så länge utomlands, och man har inte kunnat påvisa någon som helst påverkan på någon annan art i naturen än just stickmyggen.



Att fåglarna behöver mat, är ju sant, men här är det så mycket mygg att myggen äter upp fåglarna istället, och det är väl inte riktigt meningen...



Sommaren 2000 var den tystaste sommaren vi någonsin upplevt.

Det enda som hördes var myggens surr.



Fåglarnas alla ungar hade dött, och de vuxna fåglar som överlevt flydde nog härifrån.

I varje fall hördes inte ett enda fågelkvitter.



Det verkade också som om fåglarna försökte få hjälp att ta livet av sig, eftersom de satte sig mitt på vägarna, och satt kvar när det kom bilar.

( Förmodligen var det väl dock så att de var så svaga, att de inte orkade flyga därifrån. )

Det var i alla fall väldigt läskigt, och kändes som om det inte var verkligt - men det var det ju...



Korna dör, hästarna kan inte vara ute.

Hundar blir sjuka, och kan absolut inte vistas i hundgård.

Min katt har nu bara legat i flera dagar, och vägrat gå ut, när hon väl var uppe och rörde lite på sig. Förmodligen förgiftad av myggen.

Nu har hon kryat på sig, men vägrar fortfarande gå ut, annat än en snabb kiss och bajs-sväng.

Då får man stå ute och vänta tills hon är klar och släppa in henne direkt.

I vanliga fall är hon ute nästan jämt, och brukar bara komma in och äta.



Man kan ju undra hur många av de vilda däggdjuren, som stryker med i skogarna ?

Jag vet att man har hittat döda älgkalvar i alla fall.

Ungdjuren är ju såklart känsligast.



Min dotter är allergisk mot mygg, och får bett stora som tefat, som hon kliar sönder och får variga infektioner i.

Tyvärr funkar inte allergimediciner någe vidare heller.



Stickmyggen kommer inte att bli utrotad av BTI.

Det går inte att sprida i varenda vattenpöl, så de kommer alltid att finnas.

Det kommer aldrig att bli myggfritt här i området, men förhoppningsvis beboeligt, även då det varit översvämningar...

Syftet är att reglera antalet, så människor, djur och fåglar ska kunna överleva i området.



Det går nog inte att förstå för människor, som inte upplevt hur det är här.

Själv vistades jag nästan varje sommar i fjällvärlden som barn, och visst var det väl jobbigt med myggen, men faktiskt aldrig på långa vägar som här.

Något har hänt sedan mitten på 80-talet.

Förr hade vi också mycket mygg, men det var inte alls som nu.

Något måste alltså göras, för att det ska gå att fortsätta att bo i områdena kring nedre Dalälven.



Då känns det väldigt bra att veta att BTI faktiskt är så utprovat i andra länder under många år.



Förresten var det så att innan man började med sprutningarna, så gick folk ut och hällde bensin, fotogen, eller diskmedel i pölar i skogen.

DET är inte något bra alternativ !!!!

Tyvärr blev en del så desperata, att de struntade i konsekvenserna av ett sånt handlande...



BTI är en välsignelse, både för människor, djur och natur !




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: