- Goengeretjahkhe



Ja ni, tydligen har jag missat en hel del i allt om bloggeriet...
Eftersom att jag ju var så smart att jag åkte iväg med såpass
dåliga batterier i kameran blev fotograferandet inte det allra
bästa, klev in och tog nån snabbing m mobilen vilket resulterar
i den här eländiga bilden...

Som vanligt lovar jag att ta tag i det hela när jag kommit hem
igen, även om jag redan nu vet att.....det kanske kommer att ta
lite tid haha!

Ivf är det här rinnande vattnet i vänstra hörnet Slipsik-ån, den tar
sig ut i Borgasjön (?) som bakom sig har Borgafjället, eller som jag
ju så enkelt skrev däruppe.... Goengeretjahke på samiska.

Här var vi bland annat, dessvärre var väl ett par ton mygg och de
hemska brännmyn i minst miljon-antalet också där tillsammans
med oss.... Jag blir snart vansinnig över Lappland känner jag! Så
mycket vackert att se men det gör ju så förbannat ONT... Ska jag
behöva uppleva allt inifrån en 740?!

Nu käkar jag middag, har inte tid att svamla mer, ha det!

Blir du lite nyfiken på Borgafjäll så kommer några länkar nedan:
Björnidet
Borgagården
Hotell Borgafjäll
Stugknuten
Sutme - där vägen tar slut (o nu menar jag på riktigt!)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: