- Framme!

Givetvis så blev jag sen på morgonsidan, hann dock stoppa bussen efter hållplatsen och hade tom tid att glida in på Pressbyrån i stan innan jag stapplade vidare till stora busstationen. Dagen till ära hade jag klätt mig somrigt, dvs kjol, och det var väl minst sagt otur att bussen också, dagen till ära, bestämt sig för att visa upp sin allra kallaste sida.... AC kan vara både pest och kolera, själv höll jag nästan på att frysa häcken av mig under resan...

I Dorotea kändes det mycket svalare än hemma i Umeå, annan luft, att vår sk "havsluft" är så fuktig glömmer jag bort när jag är hemma, bara när man transporterar sig mellan kusten och inlandet som det blir så tydligt. Men, men, nu är jag tillbaka på vischan, yrvaken och dan försökte jag vara lite kreativ när det kom till handlande vilket resulterade i att särbot fick bestämma, inte är det så viktigt ändå, jag åker ju snart hem igen...

Nä, ska INTE sitta här och häcka, solen skiner fortfarande ute fast det finns en hel del mer eller mindre hotande moln runtom, fiske pratas det om så där är väl dagarnas tema helt enkelt.

Ha det så bra!

1 Jag:

skriven

Kom just på att jag inte svarat på din fråga... Så fort jag ligger med datorn på magen börjar jag må riktigt illa... Ibland får jag till o med kräkas... Antar att jag reagerar på strålningen...Jag klarar ju inte av gamla typen av dataskärmar...Får röda utslag o ögonen svider o rinner... Så ingen dator på magen utan laptopmattan mellan...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: