- Flåshurtiga familjen

Är ju tillbaka hos särbot, sitter på hanses laptop som jag har såna problem med och svär mest ve o förbannelse över den där lilla, lilla musen han envisades med att köpa... Arbetarhänder som mina måste ha rejäla grejer att jobba med, inte sånt här tjafs!

Lite missar blev det den här resan också, små små saker som tex att jag glömde mitt smink, vuxna tantan kan inte gå utanför dörren utan kajal....Lite skämmigt minst sagt, men jag har ordnat det hela, kräver helt enkelt av dottern att hon fixar iväg min lilla sminkpåsen med posten i morgon, om jag ska vara ärlig är det nog mest för att få just kajalen till hemresan... Funderade ett tag över om inte särbot hade nån penna jag kunde improvisera med men så är ju inte fallet, han må vara långhårig men sminkar sig, det gör han då rakt inte :-) (alternativet till postfrakt för en 39:- är en ToR till Dorotea, en hundring styvt för att kanske, kanske hitta mig en sån däringa penna på samhällets Coop...

En fisketur tvingade jag dock ut oss på direkt efter vi packat ut oss ur bilen, min nya spinnare hade jag dessvärre stuvat ner i ryggsäcken så jag fick köra gamla säkra grejerna, innebar idag en 2 gäddor och några aborrar. Slutet gott allting gott alltså! Smet iväg under rymdforskningsprogrammet på tv för särbot small av knall o fall i soffan framför tvn, ovanligt...nja...

Ska sanera mitt stackars ansikte från myggservettgiftet nu bara och krypa i säng, köpte mig en bok på Ö&B, Mord.Net av Buthler & Öhrlund, hoppas att det åtminstone är läsvärdigt...

1 Lindis:

skriven

hihihi ja det är jobbigt att glömma sminket,, kram

2 LillaVi:

skriven

Hej kika in på din blogg & måste säga att du har en bra blogg ,men inte kul att glömma sminket hihi ... ha en bra dag

3 Erika:

skriven

Men hörru...vi har ju faktiskt "fräck & fin"..som har smink m.m. Ovanför blomsterhandeln & torparns...mitt i city! :) Hoppas att tanta överlever tills postbilen kommer!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: