-Te, varför kan det inte "bara" få vara te??





Jag är ju en sån där som inte dricker kaffe.....eller Cappuccino, Caffe Latte, Latte Macchatio, Caffe Mocha, Espresso, Espresso Crema, Caffe Macchiato eller äckliga Chai Latte heller för den delen.... jag vill ha vanligt TE!!! Kan väl stå ut med att det inte är laktosfri mjölk nånstans...suckar djupt, men att tvingas hiva i sig alla mysko tesorter som har ploppat fram nu på sistone, det är inte gott....

På kaffefronten verkar det ju explodera i goda saker, tom dottern dricker ju sånt som Caffe Frappe (tror jag att det heter?) men tedrickare som jag är hänvisade till allt annat än just vanligt te....... På cafeét vi var på idag var (är!) liksom botten helt nådd, jag VÄGRAR att dricka sånt som Ayurveda?!?! Träflisspån och nånting som doftar ....skog fast parfymerat fast äckligt, är väl det enda jag kan likna det vid... Inget för mig, ge mig vanliga sorter som Rabarber/Grädd tex, vanligt svart te m lite go-smak.... Väck med alla gröna konstiga teér, Roibus??? Inget jag gillar heller....

Eller om vi säger såhär, servera vad ni vill men glöm inte bort oss andra, snälla.... Jag kan tom plåga i mig en kopp Earl Grey om det skulle vara så, vanligt te efterlyses härmed... Kanske man skulle kunna få ner tepriserna lite också, jag menar, en kopp flis ska de ha en tjuga för??? Jag får tag i samma flis gratis hemma hos särbot, bara att rota i botten på nån pelletssäck så finns det, o barr o sånt skit, senast jag var ute i skogen kostade det nada...

Blääää......
(o varför jag gnäller på så om det här just nu? kanske för att jag mått apa sen jag pressade i mig det där gröna mango-någonting annat -teét på fiket....) Är det nåt jag inte behöver så är det mer illamående..

Ja, läs här så ser ni vad det kan vara, ALLT utom te ivf... Ayur Veda
1 Lindis:

skriven

Ja, själv är det kaffe latte som gäller.. Är inte sååå mycket för te men det slinker ner ibland.. kramis

2 Millaca:

skriven

Nästa gång fikar vi där det finns gott te, eller så "smugglar" vi med oss lite chokladte in på fiket ;-)

3 litentanta:

skriven

hehe, tror nästan det Millacan... nu verkar jag väl hur kinkig som helst men till saken hör ju just att jag har en goooopåse m chokela-te här hemma! ;-)



o kramen på sig Linda, nog vet jag om ditt kafferiande nog, men tänk på magen vännen!



4 Fanny:

skriven

Allt kaffeblaj suger ju det med. Kaffe latte, frappucino.... Jag avlider fan av det. Och nu har man börja smaksätta latten, med olika olidliga söta smaker. Varför dricker man kaffe om man uppenbarligen inte tycker det smakar bra, det är fan en gåta.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: